Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Skruva banåkabil
Torrsumpstank
<<   1, 2
11527 besök totalt
And ersJepp sson
Lund
Här sen Feb 2003

Ah, som jag misstänkte med andra ord.

Stångens enda syfte är att hålla koll på de hålborrade skivorna?
De olika hålborrade skivorna ser ungefär likadana ut? (förstår om de är roterade något för att det inte skall vara hål genom alla skivorna på samma ställe)

Stången kläms fast i kärlet och fixerar därmed "skvalpplanen"?

Låter ju som något man hade kunnat bygga själv
Citera
Westfield
Stockholm
Här sen Dec 2002

Jag kan ta lite bilder på tanken, men det finns bilder i den tråd som länkades till tidigare.

Jag kommer för övrigt behöva modifiera den något ser jag redan nu

Det sitter en av avluftningsrören lite dumt till precis i flödet från pumpen där man vill att det träffar väggen mjukt. Precis där sitter avluftningsröret. Det måste bort, helt enkelt.

Göran Malmberg
Bromma
Här sen Feb 2003

Re:

Skivorna stöder mot väggarna så det är bara att sänka ned annordningen i tanken, precis som en gammaldags behållare som man hade när man kokade konservburkar för länge sedan.
Göran

Stockholm
Här sen Dec 2002

I den här tanken jag köpt sitter centrala röret fastklämt mellan övre och nedre golv, samt av de två skivorna som separerar tanken. Vidare töms ju ingående rör utanför centrala röret mot väggen så det kan rotera (nästan) fritt nedåt. Mitt uppe i centrala röret, precis under locket tas ventilationsgaserna ut. Tror det kommer funka bra.

Tur att jag delade för det låg en del bearbetningsgrader, spån och annat och skräpade samt att jag såg att vent röret (det ena) går i vägen för strålen som ska mjukt träffa väggen.

gjorde förresten för nåt år sedan en Marcus-grej, lyfte locket på torrsumpstanken en gång för att se hur det såg ut medans motorn var igång. Sedan varvade jag till för att se vad som hände. Som tur var hade jag inte ansiktet ovanför locket för då hade jag ordentligt bränt mig dvs det är STORM där nere i tanken. Har full respekt för att det måste designas ganska noggrannt. thumbs up

Marcus Gustafsson
Västerhaninge
Här sen Apr 2003

Re:

Westfield skrev:
Marcus-grej

I garaget: Påffe 944 & Martini Seven
Citera
Westfield
Stockholm
Här sen Dec 2002

And ersJepp sson