| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
SÄLJES
PFC97 bromsbelägg till BMW
|
1648 besök totalt |
|
PFC97 bromsbelägg till bromsar bak. Pasar ett flertal BMW modeller. Jag tror de passar till alla E36 inkl. M3, Z3, Z4 och M3E30 m.fl. Delar av fjädrarna är bortklippta för att de skulle passa i kolvarna, se bild nedan. Tidigare version av dessa belägg hade inga fjädrar alls. Använda en bandag. 10mm kvar på varje belägg. Pris 1200:- /Nicklas nicklas@elego.se 0702-171425
_________________ Nicklas Andersson |
||
|
För er som frågat om vilka bilmodeller beläggen passar till hittade jag följande länk:
http://www.frozenrotors.com/store/03 (Fliken Application(s)) PFC artikelnummer 0396.97.17.44. Dvs en massa BMW modeller, SAAB 9-5 och den på rejsa inte helt vanligt förekommande Rolls Royce Park Ward... Kan levereras till BMWSC träffen på Gelleråsen 13 juni. _________________ Nicklas Andersson |
||
|
Bud noterat!
Enligt Per Stacke på Pean så är det rätt belägg och allting passar utom fjädrarna. Han gav mig rådet att helt enkelt klippa bort fjädrarna, dvs belägget på "kolv-sidan" ligger löst numera. Enligt Stacke så har andra fabrikat också samma artikelnummer för Compact och andra BMW modeller, så det ska inte vara något speciellt med Compacterna. Jag körde med andra PFC belägg för länge sedan och då var det inga fjädrar alls på den modellen. _________________ Nicklas Andersson |
||
|
Re:
SAAB och Compact ska ha samma belägg ( Bak ), var det nån som sa till mig , Kolla med Nicklas Sandström , kan va han som sa det åt mig . _________________ Krister Andersson. Finspång - Kalix BMW 325ti En upptagen Man |
||
|
Re:
Toppen! Då slipper jag skriva att de med största sannolikhet även passar på Alfa 147/156. Kan ju iofs vara bra att världen känner till att det förhåller sig så. Mina f.d. PFC till 147:an
_________________ Jörgen Eriksson |
||
![]() |
SÄLJES
|
1648 besök totalt |