Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Allmänt banåkaforum
Mantorp 8 maj 2010
<<   1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8   >>
8 besök senaste veckan (23344 totalt)
Vätterleden Racing
Jönköping
Här sen Sep 2005

Re:

Fastlane skrev:
Tackar,

Har en BMW E30 325i också

Dock är den tyvärr inte raceready denna gång och jag vill inte åka med en bil jag vet inte är 110% så jag har lovat att hjälpa till som arrangör och hoppas på att få några varv med rx-8an.

BMWn kommer vara fitt for fight nästa gång med lite nya grejer som det ska svänga om. thumbs up

Skönt att höra det var en E30

Västkusten
Här sen Okt 2007

Re:

Vätterleden Racing skrev:
Fastlane skrev:
Tackar,

Har en BMW E30 325i också

Dock är den tyvärr inte raceready denna gång och jag vill inte åka med en bil jag vet inte är 110% så jag har lovat att hjälpa till som arrangör och hoppas på att få några varv med rx-8an.

BMWn kommer vara fitt for fight nästa gång med lite nya grejer som det ska svänga om. thumbs up

Skönt att höra det var en E30

Det kan inte annat bli när man är "granne" med Snowdragon, det smittar av att se gulan ofta.

Stockholm
Här sen Jul 2004

Re:

Fastlane skrev:

Det kan inte annat bli när man är "granne" med Snowdragon.

Din stackare

Stockholm
Här sen Nov 2002

Nya Bankörningsregler!

Nästan som av en slump noterade jag att reglerna för bankörningen uppdaterats: http://www.bmwsc.com/website1/1.0.1.0/114/1/index.php

Sthlm/Huddinge
Här sen Apr 2006

Fråga: Jag och fler har inte fått bekräftelse på att betalning till träffanmälan är ok? (Årsavg. är betald, och träffen är bokad å betald)
Vi har inte fått nå medlemskort heller, men det brukar komma senare va'?

Ses i helgen.....hoppas jag!

/DanSol

BMW Time Attack

Vardag: BMW 335d -16
Race: BMW 328 ESS Komp. -98
Pensionförsäkring: BMW M3 3.2 -96
Citera
Johan Sjöström
Der drüben
Här sen Dec 2002

Ang. nya gatbilskörningsregler..

Sånt borde folket fått veta tidigare än några dagar innan permiären och även om det finns att läsa på hemsidan är det alltid bättre om det PUSHAS ut till oss än att alla skall leta upp det.

Finns det krav på att den framför SKALL blinka innan omkörning borde det väl stå något om hur bakomvarande uppmärksammar mindre uppmärksamma framförvarande om sin närvaro, att ljustutan kan fungera som en signal på att man vill göra en omkörning tex. Eller är det inte vedertaget längre?

I slutändan blir det nog bra men just nu känns som att man snoppar av det roliga lite. Jag är medveten om att jag lär få mothugg i frågan såklart då jag talar mer ur hjärtat än med sunt förnuft eller typ nåt sånt

NS 349/7.51.80/9.07.00
Citera
Peter_1982
Ljungby
Här sen Jan 2006

Re:

DanSol skrev:
Fråga: Jag och fler har inte fått bekräftelse på att betalning till träffanmälan är ok? (Årsavg. är betald, och träffen är bokad å betald)

/DanSol

Jag börjar också känna mig smått orolig inför helgen.
Jag har betalat medlemsavgift, licensavgift samt avgift för gatkörningen nu till helgen, och har inte fått en bekräftelse på någon av betalningarna. Inte heller någon som helst information om upplägget för licensdagen, vilket jag inte lyckat leta mig till på BMWSC hemsida heller. Nåt medlemskort har inte dykt upp heller. Börjar bli så smått nervös med tanke på den korta tiden som kvarstår...

Stockholm
Här sen Nov 2002

Men Johan, nu stormar det allt i vattenglaset va?

Hur mycket tidigare hade du behövt veta detta Johan? En månad iförväg? Du begrep väl regeln direkt, eller hur?

Dessutom är det bara så att en rekommendation gjorts om till regel. Det har hela tiden varit en stark rekommendation att man är tydlig med ljustuta och blinkers. Jag har i alla fall sagt det vid förargenomgångarna.

(Adderat till det så var man väl tvungen att klicka i en checkbox vid anmälan om att man tagit del av den nya blinkersregeln?)

Budskapet skall även mailas ut för dem som inte läser här eller på hemsidan.

Västkusten
Här sen Okt 2007

Ska man blinka åt det hållet bakomvarande skall köra om på eller blinkar man åt det hållet man flyttar sin egen bil?

Stockholm
Här sen Nov 2002

Det framgår i texten om regeln på hemsidan (enligt ovan länk) att man skall göra som i trafiken, blinka åt det håll man svänger sin egen bil.

Der drüben
Här sen Dec 2002

Re:

Vi kan diskutera vidare på Fredagen kanske? Efterlyste bara lite framförhållning och tydlighet, ang. din del av förarmötena är dom alldels perfekta, du är verkligen TYDLIGHETEN själv thumbs up

BTG skrev:
Men Johan, nu stormar det allt i vattenglaset va?

Hur mycket tidigare hade du behövt veta detta Johan? En månad iförväg? Du begrep väl regeln direkt, eller hur?

Dessutom är det bara så att en rekommendation gjorts om till regel. Det har hela tiden varit en stark rekommendation att man är tydlig med ljustuta och blinkers. Jag har i alla fall sagt det vid förargenomgångarna.

(Adderat till det så var man väl tvungen att klicka i en checkbox vid anmälan om att man tagit del av den nya blinkersregeln?)

Budskapet skall även mailas ut för dem som inte läser här eller på hemsidan.

NS 349/7.51.80/9.07.00
Citera
Fastlane
Västkusten
Här sen Okt 2007

Re:

BTG skrev:
Det framgår i texten om regeln på hemsidan (enligt ovan länk) att man skall göra som i trafiken, blinka åt det håll man svänger sin egen bil.

Det var så jag tolkade det men jag har sett exempel på detta kan feltolkas på tidigare event (ej BMWSC) så jag kände att ett klargörande kunde vara på sin plats. Risken är ju överhängande om framförvarande och bakomvarande har olika uppfattning om hur det ska tolkas.

Stockholm
Här sen Nov 2002

thumbs up

Här sen Nov 2002

Har man nu bestämt dom här reglerna (styrlesen?) så är det väl till att följa.

Men det är igentligen ett önsketänkande - om man läser hela texten. Jag tycker det hade räckt med en rekomendation. I praktiken är det faktiskt helt ok att efter Mantorps långa raka göra en omkörning under inbromsning. Efter som bilarna har vitt skilda effekter så kommer kan att med olika hastigheter ner till inbromsning - där vi har olika bra bromsar. Att ta fokus från körningen och lägga på blinkers, både att ge blinkers och att observera tror jag är felaktigt. Det skulle kunna se ut som ett televerkets vägarbete med allt blinkande där.
På många ställen på banan, för att inte säga dom flesta, är det en klar fördel med blinkandet thumbs up men att gå från rekomendation till krav o svartflagg......nja

Nyköping
Här sen Mar 2004

Kan någon med mer inflytande än mig beställa bättre väder till helgen, ser inte ljust ut alls enligt smhi

Citera
Måns Ulveståhl
Stockholm
Här sen Jul 2004

Re:

Flesh skrev:
Kan någon med mer inflytande än mig beställa bättre väder till helgen, ser inte ljust ut alls enligt smhi

Uppehåll och 8-10 grader är väl bara bra?
Då går det snabbt, eller är det problemet?
Jag håller på att bankar ut en påminnelse om solsken via djungeltrumman till vädergudarna

Nyköping
Här sen Mar 2004

Re:

Måns Ulveståhl skrev:
Flesh skrev:

Jag håller på att bankar ut en påminnelse om solsken via djungeltrumman till vädergudarna

Kollar vi samma, för enligt smhi ska det ju regna hela lördagen, men har du uppehåll där du kollar så kör vi på det istället

Citera
Vätterleden Racing
Jönköping
Här sen Sep 2005

Re:

Flesh skrev:
Måns Ulveståhl skrev:
Flesh skrev:

Kollar vi samma, för enligt smhi ska det ju regna hela lördagen, men har du uppehåll där du kollar så kör vi på det istället

Jag håller med Flesh, Måns prognos låter bra

Jönköping
Här sen Sep 2005

Re:

Peter_1982 skrev:
DanSol skrev:

/DanSol

Jag börjar också känna mig smått orolig inför helgen.
Jag har betalat medlemsavgift, licensavgift samt avgift för gatkörningen nu till helgen, och har inte fått en bekräftelse på någon av betalningarna. Inte heller någon som helst information om upplägget för licensdagen, vilket jag inte lyckat leta mig till på BMWSC hemsida heller. Nåt medlemskort har inte dykt upp heller. Börjar bli så smått nervös med tanke på den korta tiden som kvarstår...

Hej! Har ni frågor ang medlemskorten ring våran sekreterare TobiasEpost: sekreterare@bmwsc.com

Tel: 0702-078088

Peter, jag var inne och såg att du är anmäld till licenskursen så ring Fredrik för mer info, vad som har hänt i ditt fal vet jag inte men det ska ha skickats ut.
Epost: fredrik@regnell.se

Tel: 0708-280223

Habo
Här sen Aug 2006

Trådstartare
Re:

Vätterleden Racing skrev:
lofstrom skrev:
höfläkt skrev:
ok. Ansvarig för licenskursen i BMWSC kan väl rigga detta. Mat och öl till alla, även kl 21.30.
Det har ju varit problematiskt med överdragna kurser contra mat under flera år.

Sen kan jag tycka, att skall licenskursen vara slut kl 21.00 så skall den fan vara slut då. Har man inte hunnit med att få fram det man skulle får man faktiskt inse ridån. Gamla racinganekdoter fram till 22.15 är varken intressanta eller roliga då man hållit på sedan lunch.

Håller med, sista timmen på förra årets kurs var inte skoj....

Jag är övertygad om att Fredrik kommer avsluta i tid och ta dessa historier på ett lämpligare ställe .

Jag ser till att avsluta i tid, det är inte JAG som har berättat anekdoter tills 22:15.

Jag avslutar 21:00 inga problem!

Reggan
Habo
Här sen Aug 2006

Trådstartare
Schema Lördagen

Kl. 0700-0830 Besiktning BMW Cup Lördag (begränsat antal)
Kl. 0730-0845 Incheckning och besiktning för licensierade gatbilsförare
Kl. 0830-0845 Förarmöte BMW Cup vid huvudposteringen (obligatoriskt)
Kl. 0900-0930 BMW Cup tidsträning 30 min
Kl. 0900-0925 Förargenomgång licensierade gatbilsförare (obligatoriskt)
Kl. 0930-1030 Bankörning licensierade gatbilsförare (gruppindelning)
Kl. 1030-1100 BMW Cup tidsträning 30 min
Kl. 1100-1200 Bankörning licensierade gatbilsförare (gruppindelning)
Kl. 1200-1230 BMW Cup deltävling 1
Kl. 1230-1300 Banvisning för BMWCS oldtimers och samarbetspartners
Kl. 1230-1300 Lunch (posteringarna äter på post)
Kl. 1300-1500 Bankörning licensierade gatbilsförare (gruppindelning)
Kl. 1500-1530 BMW Cup deltävling 2
Kl. 1600-1615 Prisutdelning BMW Cup
Kl. 1530-1600 Bankörning licensierade gatbilsförare (gruppindelning) open pit
Kl. 1600-1630 Ringtaxi (Cupbilar)

Allmänt banåkaforum
Mantorp 8 maj 2010
<<   1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8   >>
8 besök senaste veckan (23344 totalt)
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande