| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
Allmänt banåkaforum
Mantorp 8 maj 2010
|
<< 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8 >> 8 besök senaste veckan (23344 totalt) |
|
Re:
Skönt att höra det var en E30
_________________ olof Johansson |
||||||
|
Re:
Det kan inte annat bli när man är "granne" med Snowdragon, det smittar av att se gulan ofta. _________________ I.n.g.3.m.a.r O.1.s.s.o.n
|
||||||
|
Nya Bankörningsregler!
Nästan som av en slump noterade jag att reglerna för bankörningen uppdaterats: http://www.bmwsc.com/website1/1.0.1.
_________________ Mvh/Micke Regnell
|
||||||
|
Fråga: Jag och fler har inte fått bekräftelse på att betalning till träffanmälan är ok? (Årsavg. är betald, och träffen är bokad å betald)
Vi har inte fått nå medlemskort heller, men det brukar komma senare va'? Ses i helgen.....hoppas jag!
/DanSol _________________ /// Daniel Solaric /// BMW Time Attack
Vardag: BMW 335d -16 Race: BMW 328 ESS Komp. -98 Pensionförsäkring: BMW M3 3.2 -96 |
||||||
|
Ang. nya gatbilskörningsregler..
Sånt borde folket fått veta tidigare än några dagar innan permiären och även om det finns att läsa på hemsidan är det alltid bättre om det PUSHAS ut till oss än att alla skall leta upp det. Finns det krav på att den framför SKALL blinka innan omkörning borde det väl stå något om hur bakomvarande uppmärksammar mindre uppmärksamma framförvarande om sin närvaro, att ljustutan kan fungera som en signal på att man vill göra en omkörning tex. Eller är det inte vedertaget längre? I slutändan blir det nog bra men just nu känns som att man snoppar av det roliga lite. Jag är medveten om att jag lär få mothugg i frågan såklart då jag talar mer ur hjärtat än med sunt förnuft eller typ nåt sånt
Re:
Jag börjar också känna mig smått orolig inför helgen. Jag har betalat medlemsavgift, licensavgift samt avgift för gatkörningen nu till helgen, och har inte fått en bekräftelse på någon av betalningarna. Inte heller någon som helst information om upplägget för licensdagen, vilket jag inte lyckat leta mig till på BMWSC hemsida heller. Nåt medlemskort har inte dykt upp heller. Börjar bli så smått nervös med tanke på den korta tiden som kvarstår...
_________________ Peter Sternersson |
||||||
|
Men Johan, nu stormar det allt i vattenglaset va?
Hur mycket tidigare hade du behövt veta detta Johan? En månad iförväg? Du begrep väl regeln direkt, eller hur?
Dessutom är det bara så att en rekommendation gjorts om till regel. Det har hela tiden varit en stark rekommendation att man är tydlig med ljustuta och blinkers. Jag har i alla fall sagt det vid förargenomgångarna.
(Adderat till det så var man väl tvungen att klicka i en checkbox vid anmälan om att man tagit del av den nya blinkersregeln?) Budskapet skall även mailas ut för dem som inte läser här eller på hemsidan. _________________ Mvh/Micke Regnell
|
||||||
|
Re:
Vi kan diskutera vidare på Fredagen kanske? Efterlyste bara lite framförhållning och tydlighet, ang. din del av förarmötena är dom alldels perfekta, du är verkligen TYDLIGHETEN själv
Re:
Det var så jag tolkade det men jag har sett exempel på detta kan feltolkas på tidigare event (ej BMWSC) så jag kände att ett klargörande kunde vara på sin plats. Risken är ju överhängande om framförvarande och bakomvarande har olika uppfattning om hur det ska tolkas. _________________ I.n.g.3.m.a.r O.1.s.s.o.n
|
||||||
|
Har man nu bestämt dom här reglerna (styrlesen?) så är det väl till att följa.
Men det är igentligen ett önsketänkande - om man läser hela texten. Jag tycker det hade räckt med en rekomendation. I praktiken är det faktiskt helt ok att efter Mantorps långa raka göra en omkörning under inbromsning. Efter som bilarna har vitt skilda effekter så kommer kan att med olika hastigheter ner till inbromsning - där vi har olika bra bromsar. Att ta fokus från körningen och lägga på blinkers, både att ge blinkers och att observera tror jag är felaktigt. Det skulle kunna se ut som ett televerkets vägarbete med allt blinkande där. På många ställen på banan, för att inte säga dom flesta, är det en klar fördel med blinkandet _________________ Stefan Larsson |
||||||
|
Re:
Uppehåll och 8-10 grader är väl bara bra? Då går det snabbt, eller är det problemet?
Jag håller på att bankar ut en påminnelse om solsken via djungeltrumman till vädergudarna
_________________ BMW MC-klubben |
||||||
|
Re:
Kollar vi samma, för enligt smhi ska det ju regna hela lördagen, men har du uppehåll där du kollar så kör vi på det istället
_________________ Marcus Stålheim Vinnare BMW CUP klass special 2013 Etta 2010 Trea 2011 och Tvåa 2012 i klass Special |
||||||
|
Re:
Jag håller med Flesh, Måns prognos låter bra
_________________ olof Johansson |
||||||
|
Re:
Hej! Har ni frågor ang medlemskorten ring våran sekreterare TobiasEpost: sekreterare@bmwsc.com Tel: 0702-078088 Peter, jag var inne och såg att du är anmäld till licenskursen så ring Fredrik för mer info, vad som har hänt i ditt fal vet jag inte men det ska ha skickats ut. Epost: fredrik@regnell.se Tel: 0708-280223 _________________ olof Johansson |
||||||
|
Re:
Jag ser till att avsluta i tid, det är inte JAG som har berättat anekdoter tills 22:15. Jag avslutar 21:00 inga problem!
_________________ Fredrik Regnell BMW 318d kombi |
||||||
|
Schema Lördagen
Kl. 0700-0830 Besiktning BMW Cup Lördag (begränsat antal) Kl. 0730-0845 Incheckning och besiktning för licensierade gatbilsförare Kl. 0830-0845 Förarmöte BMW Cup vid huvudposteringen (obligatoriskt) Kl. 0900-0930 BMW Cup tidsträning 30 min Kl. 0900-0925 Förargenomgång licensierade gatbilsförare (obligatoriskt) Kl. 0930-1030 Bankörning licensierade gatbilsförare (gruppindelning) Kl. 1030-1100 BMW Cup tidsträning 30 min Kl. 1100-1200 Bankörning licensierade gatbilsförare (gruppindelning) Kl. 1200-1230 BMW Cup deltävling 1 Kl. 1230-1300 Banvisning för BMWCS oldtimers och samarbetspartners Kl. 1230-1300 Lunch (posteringarna äter på post) Kl. 1300-1500 Bankörning licensierade gatbilsförare (gruppindelning) Kl. 1500-1530 BMW Cup deltävling 2 Kl. 1600-1615 Prisutdelning BMW Cup Kl. 1530-1600 Bankörning licensierade gatbilsförare (gruppindelning) open pit Kl. 1600-1630 Ringtaxi (Cupbilar)
_________________ Fredrik Regnell BMW 318d kombi |
||||||
![]() |
Allmänt banåkaforum
Mantorp 8 maj 2010
|
<< 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8 >> 8 besök senaste veckan (23344 totalt) |