| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
Allmänt banåkaforum
Var hittar man bäst en gatlegal totalrensad 911?
|
<< 1, 2, 3 >> 7 besök senaste veckan (7605 totalt) |
|
_________________ Edvin Persson #lifeisbetterinracesuits | Porsche 944 -84 | PCS - PCSR - MSCC | Min blogg: http://eddievarvstopp.se |
||||
|
Kan vi återgå till ämnet nu, dvs hur man hittar bra, rensade och billiga 911or av div. årsmodell samt tips och råd runt detta?
Inte för att förstöra ert roliga, och inte för att jag har något bra tips heller men det här spårar ur lite. Bäst vi hjälper Magnus så mycket vi kan när han gett oss det här forumet och allt.
_________________ Axel Tanner |
||||
|
Är det inte ett problem att importera en bil som inte är i orginalskick? Dvs all form av import går isf bort eller går det att regga in modifieringarna utan att ha reggat bilen först i .se.
Känns som att man får kolla på den svenska marknaden. Apropå imponerande körning med gammal 911 på historiska Dunlop så är det väl möjligt att de däcken har en lite annan karaktär än moderna däck och därmed är enklare att åka på sladd med? Har inte kört sådana däck men de framstår ju mer som vinterdäck jämfört med moderna r-däck/slicks. _________________ Renault 5 GTE -88 |
||||
|
Re: Var hittar man bäst en gatlegal totalrensad 911?
Anders Adolfssons(Automobil) Blackadder vore väl ett lämpligt objekt. Nyfixad motor, rensad inredning, nytt chassi osv osv.... Tyvärr är den väl inte till salu...än.... - _________________ driver - Thomas Thuresson Porsche 964 C2 -90 |
||||
|
Re:
Stämmer detta? Har varit inne lite på samma spår som Magnus om jag skulle få för mig att byta entusiastbil. Det enda som hägrar (för tillfället) är en 996 av lättviktsmodell eller en 'tok'-rensad/preppad gammel 11:a. Har hittat ett objekt, som jag förmodligen inte kommer att slå till på, men som är helrätt, men det står på en annan kontinent och är inte i original-skick för fem öre. Någon som vet mer kring ovanstående? //Johan _________________ Johan Israelsson Opel Speedster #4083 Miljöbil -10 |
||||
|
Regbesiktning kräver originalskick.
Hur det är med lite äldre bilar vet jag dock inte men på nyare bilar är det helt klart ett problem. Det går säkert att komma runt förstås men metoderna kanske inte blir helt enligt boken. _________________ Martin Öberg
|
||||
|
Den här är kanske intressant? (Det tycker iaf jag
)
https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php Skulle vilja se lite mer bilder på den dock. _________________ J0hanC@rlström BMW i4 M50 |
||||
|
Re:
Men hur mycket som är lämpligt att bygga tillbaka beror på den enskilde inspektören, och det vet man inte i förväg (och det går inte att avbryta och börja om numera som det gjorde förr). Så det är ett vågspel som allt med besiktningar. Men det är lite trist att ta hem en perfekt bil och stupa på mållinjen, taskigt optimerad Modsportbil utan historik har ju inget direkt värde. |
||||
|
Re:
Det är alltså helt omöjligt att regga in som 'amatörbyggt' på något sätt? [Sorry, tråden håller på att spåra ur igen, men jag pratar faktiskt fortfarande om 911:or ]
//Johan _________________ Johan Israelsson Opel Speedster #4083 Miljöbil -10 |
||||
|
Re:
Riv ner och bygg upp med egna konstruktioner (och delar från fler än en källa) så SFRo bedömer det som ett amatörbygge. Sen är ju gränsdragningen SFRo's och de består av personer, men att importera, putsa lite på den och hävda Amatörbygge går de inte på.
Det finns nog rensade 911or att shoppa, men objekten kanske behöver lockas fram. 996 blir nog framtidens BMW M3 E36, en rackarns bra bil som det gjorts "för många" av
|
||||
|
Re:
Vill ha. PM'at fråga om priset. Gissar den kostar massor... _________________ Magnus Thomé
|
||||
|
Re:
Är det någon som vet var dom har tagi vägen ? För några år sedan när jag körde mycket bana med min blå 924a så var det massor med 80talare. Nu är det nästan bara boxster/996 och framåt. Lite kusligt va fort dom försvann, framförallt så undrar jag var alla 911or tagit vägen, blivit glassätarbilar? _________________ Cédric Nyberg Porsche 924 Turbo Toyota GT86 Formel Vee Veemax MKIVB 1970 www.instagram.com/garagecedric/ |
||||
|
Re:
Kan det inte vara så att de som förut hade 80-talare har övergått till 996or / Boxster pga. det fördelaktiga priset och de bra köregenskaperna, och antingen har kvar 80-talaren som samlarobjekt/utflyktsbil eller har gjort sig av med den till någon som inte tänker använda den till att åka bana? _________________ Axel Tanner |
||||
|
Flera själ till det tror jag.
Äldre modeller i bra shik lockar nog mer samlings typer... Värdet går inte ner på dem. Sen är delar till äldre modeller dyra i fall det händer något. Äldre modeller är nu relativt långsamma, många upplever det som tråkig at hella tiden släppa förbi modernare bilar. Våra "classic" dagar brukar vara upskatade.... Sist på Mantorp 50% av bilarna på banan under ett av passet var GT3or 13 st!
_________________ Vincent Mannent Porsche 964 3,3T |
||||
|
Jo, det är väl lite så jag misstänkt. Jag tycker det är riktigt tråkigt att folk inte vågar lufta äldre bilar, det är ju ändå inte tävling. Det jag märkt är att majoriteten av dessa porscheägare med nya bilar kör rätt långsamt bortsett från rakorna (Iaf i R1, i OR hade jag fått kököra fast jag haft min clio på banan:) ). Så det är inga problem med en gammal skorv att köra med bra flyt, tråkig utveckling som verkar fortsätta åt det hållet..Nog med offT, Magnus, köp en gammal skorv och visa var skåpet ska stå..
_________________ Cédric Nyberg Porsche 924 Turbo Toyota GT86 Formel Vee Veemax MKIVB 1970 www.instagram.com/garagecedric/ |
||||
|
Här Magnus finns en väldigt grön Porsche som vill ägas av dig
http://www.blocket.se/malmo/Porsche_ _________________ Hans Mogren Porsche GT3 CS |
||||
|
Re:
kan varmt rekommendera den _________________ Andreas Östrin Sportbilslös men inte rådlös |
||||
|
Re:
org GT3or måste ju du äta till frukost med din bil tex..?
_________________ Krister Svahn Porsche 911 turbo -80 |
||||
![]() |
Allmänt banåkaforum
Var hittar man bäst en gatlegal totalrensad 911?
|
<< 1, 2, 3 >> 7 besök senaste veckan (7605 totalt) |
