| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
Allmänt banåkaforum
Var hittar man bäst en gatlegal totalrensad 911?
|
<< 1, 2, 3 8 besök senaste veckan (7606 totalt) |
|
Re:
Beror helt på föraren. Nu har en hel del duktiga förare skaffat sig Gt3or. Då brukar det bli riktig kul
Rakt frm går min jämt med icke RSorna. _________________ Vincent Mannent Porsche 964 3,3T |
||||
|
http://www.blocket.se/goteborg/Porsc
Brorsans "gamla" bil är inte helt fel
Vincent: 996 cupen går ju riktigt bra
_________________ Peter Fröjd -------------- BMW M3 e90 |
||||
|
Re:
Va, är inte den såld
MAGNUS, köp genast !!
_________________ Edvin Persson #lifeisbetterinracesuits | Porsche 944 -84 | PCS - PCSR - MSCC | Min blogg: http://eddievarvstopp.se |
||||
|
Re:
Utveckla gärna dina tankar om du orkar. Jag är såååååååå tråkig som snackar ekonomi hela tiden, sorry, men det är tyvärr A och o för att det ska vara ett möjligt val. Att 996/997 ska ha klart lägre rullande vanliga servicekostnader jmfrt med 964/993 "har man ju fått lära sig". Men hur står de olika modellserierna kostnadsmässigt när när en bil blir till åren eller går mycket bana så det inte bara är vanlig service som ska göras utan man ska betala för både fel som helt enkelt dyker upp pga ålder och även slitage på lite mer omfattande grejer typ bussningar, bärarmar, ja... vad det nu blir på en elva. Dessutom om uppgraderingsdjävulen slår klorna i en hur ser det ut då? Den sista punkten är väl hualigendyrt vilken årgång man än har gissar jag. _________________ Magnus Thomé
|
||||
|
Det är exakt som du säger, på en nya så är det mer moddsen som kostar på en äldre är det först att hålla den igång som kostar sen är moddsen lika dyra typ.. lite tråkigt att betala massa för att hålla bilen igång, roligare att läga pengar på uppgradering
Men smaken är som baken som sagt _________________ Mvh/Rickard Cornacchini Porsche 997 RSR GT2 |
||||
|
Re:
Det är väl få som bruxar en BMW 2002 som är banåkatillfixad (för att ta en annan tysk referens). Men nog vore det väl lite skoj med en gammelnioelva/356 Coupé tillfixad för Timattack, Rickard?
Äldre bilar brukar inte ha plats för så stora däck och bromsar, kan ju bli billigare
|
||||
|
Nyare om man pratar Porsche (996, 997 av pre-facelift) är ju ett lite aber då man helst bör kika på GTx eller turbo för att motorn skall stå ut med g-krafter i längden?
Visst, alla 996 går det att byta ett oljetråg på, men är det en komplett lösning eller en minskning av problemet? Vår forumägare kör ju mer än lite "prova-på-körning" och bör ju välja en bil som tål mycket stryk en längre tid. _________________ Karl Birgander Porsche 944 S2 | BMW I3 REX | BMW 120iAM | BMW 320iM Cab E36 |
||||
|
Re:
Ska inte förstöra tråden med däcksnack och körteknik. Men att jämföra Dunlop Racing med vitnerdäck var nog i hårigaste laget
Det är riktigt racinggummi, men precis osm då är det en mycket lätt diagonaluppbyggnad på de däcken. Beträffande hur man åker på dessa däck har jag hunnit skaffa mig en del erfarnehet av dessa under snart 20 år. Kan sammanfattas med: Sideways is for racers - Downforce is for chckens
Åter till ämnet. Jag som har noll koll på Porschar nyare än tidigt 90-tal, och halvdålig koll på de äldre, säger från hjärtat, köp en så tidig du vågar. Helst innan 1974 då Porsce slogs ihip med statens järnvägar och därför fick storra buffertar fram o bak Men de nyare är säkert mycket bättre på alla sätt. Men man ska väl ha en banbil för att kul? Den gröna hade jag mer än gärna åkt bana med själv. Men som bruk/banbil? naje, men köp en tråkvolvo för mat och familjtranspoirt och ha den gröna för bana och cafe åka.
_________________ Bosse Lindman "En bil som har registreringsplåtar är ointressant" www.retrospectivemotorsport.se |
||||
|
Re:
Tror inte det går at svara riktigt. Beror helt på hur ägarna tog hand om bilen. Även 993or är relativt gamla och köper man "fel" ex så kommer det at kosta. Gäller mest at hitta rätt bil ha lite tur och en del peng över ifall något händer. Ang upgraderingar, köp en bil som är redan klar ! Been there, done that ! _________________ Vincent Mannent Porsche 964 3,3T |
||||
![]() |
Allmänt banåkaforum
Var hittar man bäst en gatlegal totalrensad 911?
|
<< 1, 2, 3 8 besök senaste veckan (7606 totalt) |