| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
Skruva banåkabil
Någon som har en Sparco EVO 2 Plus?
|
1418 besök totalt |
|
Ska uppgradera sitta-still-stolen i räserbilen och menar byta ut mina Cobra Monaco rörramsstolar mot nåt liknande i glasfiber. Ett dilemma jag har nu är att Cobra-stolarna är lite låga i ryggen och vid en krock skulle jag whiplasha med slutet av nacken/ början av skallbenet rakt på röret längst upp. Detta avhjälps ju lite med en glasfiberstol som sprider ut slaget lite, men en högre sådan hade ju inte heller varit fel. Sparco EVo 2 Plus ska vara förlängd ett par centimeter i ryggen för oss långa nordbor, men jag hade velat provsitta en innan köp. Eller iallafall få feedback från någon med någorlunda samma kroppsbyggnad som mig själv (188cm och 90-95kg). Finns det någon i närområdet Ljungby/Halmstad/Växjö/Jönköping med en sådan stol som man kunde få komma och provsitta? _________________ Peter Sternersson |
||
|
Re: Någon som har en Sparco EVO 2 Plus?
Jag har just den stolen, en på plats och en inplastad på vinden. Jag finns i Malmö/sturups trakten men har farsan i dina trakter. Är det inte superaktut och du kan hålla ut så kommer jag mer än gärna förbi och låter dig provsitta MEN just nu står den på pallbockar och det gör den nån vecka till tror jag. Är du i mina krokar så bara dra iväg ett PM så löser vi det på det viset.
ps. jag är 182cm lång, så någon feedback kan jag inte ge dig som är relevant. ds. _________________
NS 349/7.51.80/9.07.00 |
||
|
Det är ingen större panik, bilen står utan motor o låda nu och väntar på lite packboxar och hjullager. Nästa inplanerade körning är egentligen inte förrän Anderstorp 3e juli. Hör av dig om du ska uppåt!
_________________ Peter Sternersson |
||
|
Kanske inte helt relevant, men jag har samma mått som dig och provade flera olika stolar, bland annat de flesta Sparco inklusive Evo2Plus, men satt inte så bra i någon som jag gjorde i OMP HTE. En annan fördel är att bälteshålen verkligen sitter högt upp så bältena går fritt från axlarna.
Nackdelen(?) är att den har öronlappar, men jag trivs med det! Sen kostar den en dryg tusing mer än Evo2Plus också. Provade även Cobras Öronlappsstol och Sparcos PrOADV men där tog axlarna i öronlapparna, men det beror nog på hur lång överkropp man har. _________________ Johan Eriksson |
||
|
Jag har provsuttit denna och gillar den. Förutom den så satt jag även bra i Bimarco Futura. Jag är 186/91.... _________________ Stefan Löfström BMW 320is -90 BMWSC #719 |
||
|
Har haft dessa och de är bra tycker jag (183/88). De är dock breda och inte bara i sittbredd utan även utvändigt vilket kan ställa till det om det är smalt. I en E36 var det riktigt riktigt tajt...
_________________ Magnus W Porsche 968 CS |
||
![]() |
Skruva banåkabil
|
1418 besök totalt |