Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Våra race- och banåkarbilar
![]() |
<< 1, 2 13251 besök totalt |
_________________ Michael Wyckman Toyota Celica GT4 CS |
||
Idag fick man ihop motor och låda. Skruvade dit lite småpill men mycket mer hann vi inte med.
Nya tag imorgon och förhoppningsvis har det hänt en hel del då. Bilder kommer under helgen. _________________ Michael Wyckman Toyota Celica GT4 CS |
||
_________________ Michael Wyckman Toyota Celica GT4 CS |
||
tips vid eventuell framtida uppgradering..
ST205 toppen är bara SÅÅÅÅ mycket bättre.. ![]() _________________ Patrick Wetterskog Kika lite på min youtubekanal om ni har intresse i tvåtaktare https://www.youtube.com/channel/UClYLnC ... TGXDqxr0EQ |
||
Re:
Är väl fortfarande Yamaha? ![]() Yamaha ska man ha om man ingerst ska! *läses på bred arjeplogsdialekt* _________________ Björn Viklund Audi S2 Avant (brukshink) *Ny räser på gång* |
||
jorå,,, men den har en totalt annan form på insugskanalerna vilket gör den 'normal'
på 165 och 185 celicorna sitter det juh nåt som är skapat av en tankevurpa hos utvecklarna. eventuellt har 182 celican en bra topp också(sugmotorn) _________________ Patrick Wetterskog Kika lite på min youtubekanal om ni har intresse i tvåtaktare https://www.youtube.com/channel/UClYLnC ... TGXDqxr0EQ |
||
Jo jag vill ha tag i en gen3 topp till nästa sommar då jag tänkt slipa om kammarna till grA spec.
Min topp var inte så fräsch men fick duga för i år. nu sitter motor och låda i bilen med motorfästen och alla fästen mellan motor och låda (som jag hade glömt i en kartong) Har fyllt mina bussningar med rutlim och framvagnsbryggan på plats. Har också satt dit generator, ac-, servopump och remmar. En liten bild på när vi fått i motor/låda ![]() Det som ska göras nu är Dit med drivaxlar Insug och reda ut vakuum djungeln Turbo, grenrör och dp reda ut kabelhärvan IC, spridare och annat smått och gott _________________ Michael Wyckman Toyota Celica GT4 CS |
||
De senaste dagarna har inte varit så lyckade ur mek-synpunkt, mest gått runt och letat efter rätt bult/ skruv. Så idag fick jag pallra mig till Toyoyta och beställa lite tätningar och bult för 760kr
![]() Men senare idag så skall iaf insug på då jag kommit över lite andra bult som passar. Bjuder på en bild till min framvagnsbrygga. ![]() Motor och låda skall förhoppningsvis sitta ganska stilla nu. _________________ Michael Wyckman Toyota Celica GT4 CS |
||
Här hade du lite mer bilder än på toyotaforumet ju...Tror jag ska försöka mig på att starta upp motorn i morgon...
|
||
Amby: Hur har det gått för dig? Jag har haft lite problem med min inhandlade turbo men det löser sig genom att bygga ny downpipe.
![]() ![]() Har monterat dit turbo och grenrör, min bror ska bygga dp på den i veckan Har monterat IC'n och kopplat slangar och el. Som syns på bilden kom jag över lite vävtejp som var hundra ggr bättre än plasthöljet och eltejpen som satt där tidigare. Det jag har kvar förutom dp är: Drivaxlar montera dit bryggan under motor och låda fixa några kontaktstycken olja till motor och låda kolla över alla slangar en gång till montera dit lmm och luftfilter Ja det var väl det som är kvar. Hoppas på ett paket imorgon med svetsmuttrar och avgasbandage från dalhems. Hoppas och tror på uppstart senast i helgen. _________________ Michael Wyckman Toyota Celica GT4 CS |
||
![]() |
Våra race- och banåkarbilar
![]() |
<< 1, 2 13251 besök totalt |