| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
Skruva banåkabil
Bältes fundering
|
901 besök totalt |
|
Bältes fundering
Jag skall gatregga en fd Modsport MG Midget den skall gå i Roadsport det är en 1975 års modell. Nu till problemet: Efter som det är en 75a så måste jag ha rull bälten i den vid besiktningen och jag får inte plats med rullbälten någon här som vet om det går att få dispanas rån rullbälte till ex midje bälte ( vid race blir det 6p) _________________ Per Fogelberg Favorit leverantörer : LJ Trim Hammarö. Anders Lack Center Forshaga. Austin 1275 GT 1975 Austin Cooper 1968 |
||
|
Titta på hur man brukar göra på Se7enbilar där det åxå är trångt. Det som ofta funkar är att vända bältet (spännet i tröskel istället för i kardantunneln) och ha rullen i axelhöjd i mitten av bilen istället. Säkert nån här som har nån bild på hur det brukar se ut.
_________________ Ove Sponton Det var inte jag. Dessutom var det ingen som såg mig. No turbos, no superchargers. Just pure electricity. |
||
|
|
||
|
Bälten
Enligt bilprovninges tekniker så måste det vara rullbälten med det skulle gå att få ev dispens. In mina fd rally bilar så fick man skruva i rullbältena vid besiktningen. Sen är ju frågan vem skall man ansöka dispens hos ? _________________ Per Fogelberg Favorit leverantörer : LJ Trim Hammarö. Anders Lack Center Forshaga. Austin 1275 GT 1975 Austin Cooper 1968 |
||
|
Re: Bälten
I så fall kan man ju "skapa" plats eller flytta rullen till mitten. Vem vet hur det såg ut från början...
|
||
|
Dispens söks hos Transportstyrelsen men det är tveksamt om man får igenom den. Om bilen har sålts med trepunktsbälten (vilket rimligen har) kan det knappast vara omöjligt att ordna.
/Gustaf _________________ ---/In search of Maxwell's demon---/ Egentligen heter jag Gustaf Ulander - men therealpinto är väl vad folk känner till... SFRo-besiktningsman i Skellefteå |
||
![]() |
Skruva banåkabil
Bältes fundering
|
901 besök totalt |