Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Bilder o videos
![]() |
5703 besök totalt |
_________________ Kristian Hesselmark EVO'n S Å L D ! |
||||||
Det ser ut att vara lite Ackerman också (för att inte tala om Caster)
![]() Hmm, en hel del scrub också, spindelleden ser ju ut att ligga innanför hela fälgen. Det kan ju behövas scrub för att fälgen ska gå fritt från bärarm mm. Sjuk bild oavsett ![]() |
||||||
Mest pga att man monterar dom så att dom ska lossna lätt. Om du åker brett över en kantmarkering så slits spoilern loss och sitter den hårt så drar den in under bilen och trasslar till det. Lossnar den lätt så glider den bara iväg och i flesta fall går att montera dit enkelt igen (även om den blir lite skamfilad med tiden ![]() ![]() _________________ Linus Pettersson Svenska Wankelregistret |
||||||
Precis, min front sitter med 4st buntband, inget annat. _________________ Kristian Hesselmark EVO'n S Å L D ! |
||||||
Jag vet de som bygger hela racerbilar med buntband..
![]() Kylare, oljepumpar, dämparkanistrar, catchtankar, instrument, givare, rör, allt går att fästa med bundband. Vi kallar dem XXXXXX fastneers efter en bekant storförbrukare av dessa. Men bilarna funkar, även när det iten är drifting. Men det där med att åka med fronten avplockat är väl mest en pubertal grej för att visa att man hade råd men en herrejössesstor intercooler eller? ![]() _________________ Bosse Lindman "En bil som har registreringsplåtar är ointressant" www.retrospectivemotorsport.se |
||||||
Silvertape är en klassiker. Borde nästan vara Appendix-klassat som period fastenrs på historic racingbilar
![]() Vem vet man kanske I-fån kanske rent av har monteringslitsar för buntband när den ska företälla laptimer. Fasen nu blev det OT, sorry ![]() Styrvinkeln på sushi-expressen påminner om en gammal Merca 123 taxi... _________________ Bosse Lindman "En bil som har registreringsplåtar är ointressant" www.retrospectivemotorsport.se |
||||||
Skylinens sitter med 1 skruv längst bak mot vare skärm, som är lite gängpaj så den lossnar enkelt, men sitter bra ![]() Smidigt ska det vara Polarens oljekyl sitter med 3 industribuntband, 2 genom ac kylet och ett från staget framför. Ac kylaren är skyddad med hjälp av kylarslang. Sitter som berget om inte hårdare, men kan ändå röra sig lite ![]() |
||||||
När jag var liten på 60-talet fanns det japanska plåtleksaksbilar med en friktionsmotor som drev ett par små gummhjul på vridplatta som tillätt 360 gr styrvinkel. Kanske inspirationen hämtats därifrån.
Det var hur som helst populära leksaker på den tiden också ![]() Skämt åsido, även om jag kanske inte fastnat själv så värst för drifting (frånsett den variant som sedan tidiga 50-talet körs på grus mellan träd och sten) är det kul att se vilka tekniska lösningar som föds av de nya trenderna. Kreativitet är en värdefull egenskap. Inte bara när man bygger bil. Men ibland får vi gamlingar lite svårt att förstå, inte hur, men varför.... ![]() _________________ Bosse Lindman "En bil som har registreringsplåtar är ointressant" www.retrospectivemotorsport.se |
||||||
![]() |
Bilder o videos
![]() |
5703 besök totalt |