Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Foruminfo/frågor
![]() |
6905 besök totalt |
NY regel för Köp & Säljforumen
EDIT: Glöm vad jag skrev i det här inlägget...... Tidigare har alla annonser haft antingen "S:" eller "K:" i rubriken. Men eftersom efterlevnaden varit mycket dålig vilket gjort att de stackars moderatorerna suttit och redigerat in "S:" i massa massa maaassa annonser så provar vi ett nytt upplägg. Eftersom 99% är säljesannonser så gör vi nu såhär: För säljesannonser behöver du INTE skriva "Säljes:" eller "S:". Skriv bara en tydlig rubrik. För köpesannonser skriv "KÖPES:" först i rubriken. O.s.v. för "Bytes:", "Uthyres:", "Sökes:" och "Efterlysning:" _________________ ![]() |
||
Sen finns ju den självsanerade funktionen:
om ingen förstår/hittar din annons så får du inga intresserade heller... ![]() |
||
Re:
Jo, men de som inte läst forumreglerna uppar annonsen nästa dag för att den ska ligga överst.... _________________ Roland Johansson |
||
Hoppas det är ok att lägga till även säljes då jag anser att annonserna flyter in i alla andra trådar utan just detta. Satt och retade upp mig lite lätt på alla som slarvat med detta tills jag såg denna tråd
![]() ![]() Man skulle ju kunna ha kvar regeln men kanske inte moderera folks misstag så blir det ingen belastning för moderatorerna. Lite som att det är förbjudet att gå mot röd gubbe men polisen bryr sig inte. Bara min lilla åsikt. _________________ ![]() NS 349/7.51.80/9.07.00 |
||
Vi får se var de landar, jag sitter och redigerar massa rubriker nu för att ge upplägget en chans. Dvs alla ska automatiskt se att jaha-så-funkar-det-med-rubriker-i-det-här-forumet. Men som sagt, vi får se var det landar, tanken är ju att ingen ska behöva redigera rubriker sen.
_________________ ![]() |
||
Fortfarande ett ilandsproblem detta men jag stör mig fortfarande på att vi tagit bort regeln om Säljes/Köpes i rubriken. Eller den ena av dom.
Jag ser inte det positiva i detta, visst moderatorerna fick jobba lite men det är deras jobb ju ![]() ![]() ![]() ![]() Eller skall jag bara ta något lugnande och fokusera på något av mer intresse? Bara ytterliggare 2 av mina cent i frågan. _________________ ![]() NS 349/7.51.80/9.07.00 |
||
Varför inte separat undergrupp för säljes reps. köpes? Skulle lösa problemet plus att en köpesannons som oftast behöver längre exponering för att ge resultat inte försvinner så fort.
Köpes Säljes Racebilar köpes Racebilar säljes _________________ Andreas Andersson |
||
Re:
Jag med. Jag tycker det blir ganska förvirrande när man ögnar igenom "favoriter" eller "allt nytt" eftersom man inte enkelt kan sortera det som en annons (utan måste kolla vilken forumkategori den ligger i). Jag surfar in på rejsa och öppnar upp 20 flikar med olika trådar som är intressanta. Misstänker att det är fler än jag som gör detta och att detta genererar en hel del trafik. Bara genom att lägga tillbaka S:et hade jag öppnat fem flikar färre varje gång (dvs 25% ![]() Mitt bidrag till I-landsdebatten. ![]() |
||
Nu är det uppdaterat, se regeltexterna som liggger i alla köp&sälj och nya separata köp o sälj o bilar osv:
![]() Blir ganska tydligt med KÖPES o SÄLJES som forumnamn längst till vänster på se-nya-inlägg-söksidan ![]() _________________ ![]() |
||
![]() |
Foruminfo/frågor
![]() |
6905 besök totalt |