| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
Skruva banåkabil
Köpa E30 länkarmar på Ebay?
|
1086 besök totalt |
|
Detta är naturligtvis fel forum att fråga om budgetlösningar, menmen. Jag vill byta ut länkarmar i framvagnen på min E30 och det finns 8-delars kit på Ebay. Verkar vara samma allihop. Frågan är om dessa håller OEM kvalitet, eller finns det något annan återförsäljare utöver BMW som håller hyffsade priser? Att pressa i nya spindelleder i de gamla verkar besvärligt om man inte har verkstadspress. _________________ Daniel Jonsson |
|
jag hade nog köpt lederna på biltema och glidit över till en mekanisk verkstad med en stadig påse bullar..
man pressar utan problem ur och i alla 4st leder på under en timma ink att fixa mothåll och lite småskit
då kostar de 400kr (okey 396kr) plus bullarna kanske 100;- lär bli bra mkt billigare än nya.. borde annars finnas någon med en verkstadspress som kan pressa åt dig..
_________________ //Björn Strömberg BMW Abuser |
|
Egentligen tror jag inte att de är helt slut de som sitter på, bara att jag vill fräscha upp hela framvagnen samtidigt som jag byter till polyuretan bussningar.
Visste inte att Biltema säljer, men det låter ungefär som Ebay-kitten. Det borde väl finnas ett mellanting som håller OEM kvalitet? Mekonomens delar kostar ju mer än 4ggr Biltema... _________________ Daniel Jonsson |
|
Re:
Det finns hela kvalitetsspannet på Ebay. Tex meyle är fabrikatet som mekonomen säljer, finns att köpa billigare än biltema på tyska ebay! http://shop.ebay.de/?_from=R40&_ edit: och att byta bara spindelleden, man kommer väldigt långt med ett skruvstäd och hylsor/rör i olika diametrar eller ett vanligt dorn. _________________ Peter Strandberg Alfa Kombi |
![]() |
Skruva banåkabil
|
1086 besök totalt |