Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Våra race- och banåkarbilar
Peugeot 205 -90 - SKROTAD.
<<   1, 2, 3, 4
17760 besök totalt
fridh
Stavanger Norge
Här sen Jul 2004

grymt!
nu kan du satsa ännu mer i kurvorna

Rash
Mölndal
Här sen Feb 2004

Blir den möjligen klar till Gelleråsen 10 juni eller kommer du med RC:n?

Skåne
Här sen Sep 2003

Trådstartare
Rash skrev:
Blir den möjligen klar till Gelleråsen 10 juni eller kommer du med RC:n?

RC:n kommer jag INTE med.

Målet är att 205:an ska bli klar, jag bygger bur för glatta livet just nu. Stort tack till Johan Rius för hans insatser, och framförallt för att han sparkar mig i röven varje gång jag tacklar av!

Kvar är att sätta ihop det sista av motorn, och be till gudarna att den bara funkar direkt utan problem. Sista problemen här är dels att kolla utrymme kolvar/ventiler och dels så behöver de översta kolvringarna filas upp lite.
Sedan skall det byggas lite fästen för kylare och oljekyl så det hamnar på rätt höjd och ur vägen för andra väsentligare saker. Även fläkten blir väl lite custom monterad.
Sist men inte minst är att dra all el och koppla in MS:et och mappa upp skiten så att det lirar hyfsat. Kommer bli rätt spännande..

Här sen Sep 2003

Trådstartare
Nik skrev:
RC:n kommer jag INTE med.

Eller så gör jag det!!

Lite uppdateringar:

Bursnickrandet fortsätter i sakta mak. Nu är delen bakom stolen nästan komplett, alla boxar är klara och första längsgående är nästan helt på plats..

Den enormt billiga budget-kolvringsslipen har anlänt. Rius tränar men verkar den inte ta lite väl grovt??

Ikväll har jag börjat modda mitt MS (V3) för MSNS-Extra, dvs där skall till ett par extra in- och utgångar för bl.a. knacksensor, fan control och drivare för 4 tändspolare (COP).
Den mekaniska delen är klar..

Här sen Sep 2003

Trådstartare
"Megasquirtat" lite mer idag, gjort den elektriska modden för COP (Coil on plugs).

(Ber om ursäkt för suddiga bilder, alkoholabstinens )

Här sen Dec 2004

Tjabba.. fösta gången jag läste om bilen här.. Kul!

Ett tag skulle buren vara svetsad mot B-stoplen, sen blev det otillåtet. Vi har kört med ett fäste som går från huvudbågen horisontellt fram till bältesfästet i B-stolpen, skruvat i bältesfästet. Kan vara en idé för att styva upp karossen vilket troligen behövs.
Sen kan man sätta ett kryssstag från höger bakre hjulhus, svetsat i plattan som redan sitter i hjulhuset som underlag för buren över till bakaxelinfästningen på vänster sida och tvärtom för att styva bakänden. Eftersom det inte är en del av buren så behöver du inte ha burdimensioner på dom rören.

Skåne
Här sen Sep 2003

Trådstartare
Arne Lindgren skrev:
Tjabba.. fösta gången jag läste om bilen här.. Kul!

Det börjar ta sig sakta men säkert

Arne Lindgren skrev:
Ett tag skulle buren vara svetsad mot B-stoplen, sen blev det otillåtet. Vi har kört med ett fäste som går från huvudbågen horisontellt fram till bältesfästet i B-stolpen, skruvat i bältesfästet. Kan vara en idé för att styva upp karossen vilket troligen behövs.

Det där är en riktigt bra idé, den ska jag ha i åtanke och ventilera med grabbarna

Arne Lindgren skrev:
Sen kan man sätta ett kryssstag från höger bakre hjulhus, svetsat i plattan som redan sitter i hjulhuset som underlag för buren över till bakaxelinfästningen på vänster sida och tvärtom för att styva bakänden. Eftersom det inte är en del av buren så behöver du inte ha burdimensioner på dom rören.

Eftersom jag inte fick godkänt att sätta buren direkt i bakaxelinfästningen så kom vi fram till följande lösning. Infästningen vid bakaxelinfästningen är inte helt klar ännu men Johan var inne på en ganska så vettig idé. Vi får väl se hur det slutar

Här sen Maj 2010

Ny på att skriva
inlägg i forumet

Hej kan någon av er hjälpa mig att finna en fin bakaxel till en cti -88 med trumbromsar. har monterat helt nya bromsar mm nu så är höger lagring tydligen helt slut och svingen sitter "fast". Hjulet lutar ochså inåt i överkant
Jag bor på Ingarö utanför stockholm. 08 57028162 mvh lars

Peugeot 205 -90 - SKROTAD.
<<   1, 2, 3, 4
17760 besök totalt
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande