Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Våra race- och banåkarbilar
BMW 323 E30 -85
<<   1, 2
18 besök senaste veckan (7741 totalt)
Teres
Gävle
Här sen Aug 2003

Trådstartare
Jag använder Hagmansprutspakel

330 E46-01
325 E30 -88 x2
323 E30 -85
Citera
Niklas Sandström
Kalix
Här sen Nov 2002

Arne skrev:
Jag avfettade med sprit noga innan lack, hjälpte inte... Stora problemet var inte att lacken lossnade utan att den "krympte" efter nån månad.. Med sprickbildning som följd.. Använde BMWs originalspray 300ml, kan säga att jag tömde lagerhyllan på BMW innan jag var klar

Vad använder du för sprutspackel? Har haft problem med reaktioner när man överlackar det sen..

Du måste se till att sprutspacklet har samma typ av lösningsmedel som lackfärgen annars kan färgen "resa" på sig.

Citera
Arne
Vejbystrand
Här sen Dec 2002

Niklas Sandström skrev:

Du måste se till att sprutspacklet har samma typ av lösningsmedel som lackfärgen annars kan färgen "resa" på sig.

Jo, men hur ofta står det vad det är för lösningsmedel på burken? inte så ofta vad jag vet iaf, så det brukar bli trial & error..

Gävle
Här sen Aug 2003

Trådstartare
Jag har då målat över det mesta med hagmassprutspackel utan reaktioner.

*Hammarlack som brukar lösa upp dom flesta fäger
*Zink brukar oxå vara lite gringt av sig, inga prboblem
*Vanlig grundfärg inaga problem
*olika lackfärger inga problem.

säkert glömmt nån mer som går

330 E46-01
325 E30 -88 x2
323 E30 -85
Citera
GunnarÖ
hyffsat nära Gelleråsen
Här sen Nov 2002

Svårt att bedömma lackjobb på bild men det ser bra ut.

Bra med andras erfarneheter av färgprodukter som verkar fungera ihop det mesta. Motip, heter fabrikatet på Mekonomen. Gillar deras bättringsfärg skarpt, väldigt lätt att få bra resultat med dem.

Eftersom jag hatar att spackla och slipa så har jag lejt bort rostlagningen av vindruteramen och skyltbelysningen. Passade på att måla om garagegolvet istället.

Fortsätt gärna att mata oss med bilder, vi tittar och uppskattar även om det inte alltid sägs så mycket.

/Gunnar

Teres
Gävle
Här sen Aug 2003

Trådstartare
GunnarÖ:
jag vet att det är svårt och bedömma skicket från ett kort. Vart då grymt besviken när jag letade min 325a. var och tittade på en annan för, på korten såg den tok fräs ut. Men i verkligheten såg den förjävlig ut.

Sen vet jag inte riktigt hur mycket jag vill betala för en omlacking av 323an heller. För det skulle ju kännas jävligt surt om man skulle lyckas krassa den

330 E46-01
325 E30 -88 x2
323 E30 -85
Citera
Teres
Gävle
Här sen Aug 2003

Trådstartare
Nu känns det som det är dags och börja uppdatera lite

Två rallystolar har blivit inhandlad plus fyrpunktsbälten

Det här projektet har blivit lite lidande ett tag. Eftersom jag har spart i hopp till en raskatt som jag har hämta i mars =)). Det är till och prioritera när man har två intressen =) Men nästan grejer som kommer till bilen är bur var sakt tar sin tid, ekonomin som styr

330 E46-01
325 E30 -88 x2
323 E30 -85
Citera
ButterflyRacing
Forshaga
Här sen Dec 2002

Teres skrev:
Men nästan grejer som kommer till bilen är bur

Du verkar ju iallafal prioritera bur i bilen......innan bur till katten.......

Bil: BMW e36R TimeAttack
https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=49630&postdays=0&postorder=asc&start=462
Citera
Teres
Gävle
Här sen Aug 2003

Trådstartare
Bur åt katten har jag sen tidigare, eftersom jag redan har en katt hehe. Dom ligger väl ungefär i samma pris klass katten och buren till bilen. så den ska väl snart vara ihop spard den oxå

330 E46-01
325 E30 -88 x2
323 E30 -85
Citera
Teres
Gävle
Här sen Aug 2003

Trådstartare
Ja det känns som det har sått lite still här. Mycket därför jag inte har gargage möjligheter i Gävle. Men det letas .. Men garage i den här stan värkar vara brist vara ..

Men jag har inte helt legat på sofflock bara nästan =) har iaf vara aktiv och hjälp min bror med hans golf Mk 2 projekt =) så jag får se upp.. ser ut och ta form till en vass asfaltskruvräcer ...

Mvh

330 E46-01
325 E30 -88 x2
323 E30 -85
Citera
Teres
Gävle
Här sen Aug 2003

Trådstartare
UPPDATERING

Var tar tiden vägen!!

Många turer fram åt tillbaka har det varit med 323an. Ge upp och skrota eller fixa.

Efter jag börjat inlätt total renovering av 325an min som jag inte kan skiljas i från började lusten för 323an vakna. 325 kommer både ta tid och pengar innan den är klar. Tanken är utställningar och en och annan konkörning.

323an kopmmer fixas på extrem låg buget.

Målet är lazzatz konköring på barkarby i juni. Men det kan bli lite tajat. Annars blir det http://122690.aceboard.net/122690-3688-12734-0-Infor-GirlPower-Meet.ht . . . .
Bror på lite med bes och kopplings bytet

Bilstein vägållning satsen som sitter på 325an håller på och flyttas över till 323an. Och de nya fina på 325an i stället.

De som ska göras är följade för besikting

*Byta koppling
*Nya styrleder och spindelleder yttre
*Byta brormslangar fram och skivor
*Byta fjäderben
*Byta bränsleledning
*Byta pendelstagen fram
*Hjulhusen ska skrapas ur och lackas.

Tanken är och ha kul på kommande konkröningar för en låg buget.

Bilder kommer

330 E46-01
325 E30 -88 x2
323 E30 -85
Citera
Våra race- och banåkarbilar
BMW 323 E30 -85
<<   1, 2
18 besök senaste veckan (7741 totalt)
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande