Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
Våra race- och banåkarbilar Renault Clio Sport -01 till salu!!! | << 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8 >> 4 besök senaste veckan (26686 totalt) |
Haha vilken jävla hets, hade ju inte tänkt att plocka ur baksätet eller något tills Sviestad. Kanske får lov att tänka om |
||||||||||
hahaha nä orka plocka ur allt de räcker med de som e ur nu ska bli kul å se om du försvinner på rakan eller ej därimot _________________ Emil Öberg leksaks lös |
||||||||||
Det tror jag faktiskt inte att jag gör även om bilen känns klart snabbare. MEN trotts alla mods jag gjort med avgas+kat + insuget säger Henk säger att min bil är begränsad i andningen. För högt mottryck + att den har lite för stor dropp i insugstrycket. Så med lite relativt billiga mods bör det hända grejer. Men det är jävligt bra att få det svart på vitt. RStuner is THE shit. |
||||||||||
PFC97 är "the shit" när det gäller hard-core belägg, funkade hur bra som helst som banåkabelägg till Clion med "original"skivor. Man får hålla koll på damaskerna till kolvarna som kan övergå i grillkol i och med att beläggen funkar kanon även när de är väldigt varma.
Extra viktigt med ny frisk bra bromsvätska till de beläggen. Innebär de nya fjädrarna du skriver om att jag inte behöver rota efter fjädrar i mina gömmor... |
||||||||||
Ja, eftersom att det var samma som jag rotade efter i dina gömmor och kammade noll Hur var hållbarheten på PFC97 ? |
||||||||||
Everlasting... De håller väldigt länge på bana. På gata när de är kalla sliter de skivor rejält. Broms/skivdammet är väldigt aggressivt mot fälgarna. (Liten reservation. Jag verkar inte slita så hårt på materialet jämfört med andra långsammare Cliopiloter... Även DS2500 håller lääänge för mig. Ska man vara snabb får man inte bromsa för mycket...) |
||||||||||
Mina DS2500 (med 80% kvar i början) är nu efter två banträffar så trötta att de inte går en banträff till. Hoppas jag kan få nästa uppsättning att hålla bättre. |
||||||||||
Haha går ju bra att vara stursk när man sålt bilen. Om jag minns rätt var du bara med på en bandag ifjol och blev i frånåkt. Och nu är bilen såld... Vi tycker om dig ändå Lars |
||||||||||
Nu får du allt sluta spamma Emils biltråd. Vår Clio var klart snabbast i förhållande till förädlingsnivån. Ingen diskussion. Med samma nivå på modifieringar/bananpassningar hade jag varit mycket snabbare än vad ni småungar mäktade med, och det trots att jag bara åkte några gånger med ShoppingClion förra året. Sådetså. mvh / Gammelfarbror Falk |
||||||||||
Ett rätt var det iaf I övrigt påminner diskutionen om när Sjöberg och Holm tjaffsade om höjdhoppningens principer. http://www.youtube.com/watch?v=cdIb4 Fritt översatt: "Det är därför det heter racing vet du för att man ska vara snabbast, annars skulle det heta minst mods vinner åkning vet du" |
||||||||||
_________________ Emil Öberg leksaks lös |
||||||||||
Fast det stämmer inte riktigt... Verkligheten är "Spenderat mest pengar = Snabbast". Det är facit i all racing. Så det kanske borde heta "lägga mest pengar på en liten fransk skruttbil-åkning". Nä, det det hela handlar om är att ha så kul som möjligt inom ramarna för vad man bestämt sig för. Och att köra ShoppingClio på banträffar och slalomträffar är superkul, oavsett tider. Så, grattis till er som har förmånen att få leka med era CliOSportar, oavsett varvtid! Sen gör det ju inget om man är dokumenterat totalsnabbast med en originalbil i ett sammanhang där bilåka-skillsen verkligen sätts på prov... https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php |
||||||||||
Ja det är ju kul att du fått vara snabbst iaf två gånger med din "standard" bil i standardklassen |
||||||||||
Bilen var ju standard, men däcksdimensionen var fel tror jag. _________________ |
||||||||||
Jupp, den var helt bone-stock-showroom-original in i minsta detalj så när som på däcken som var 15" istället för 16" och hade högre profil än standard... På den tiden blev man i LazzatRS klassad "modified" så fort man muttrade dit däck ur rejsa-listan. Det är väl iofs inte så konstigt att man placerar sig bra. CliORS'en är ju världens bästa hot-hatch. Ni får samla ihop alla CliOSportar här på rejsa till nästa LazzatRS och göra upp. (Jag kan coacha dig lite...) /Ursäkta att vi är så omogna i din biltråd Emil... Säg till när du får nog... (Jag får bidra lite seriöst till din tråd nå'n annan gång, med actionbilder eller så) |
||||||||||
Haha jag vet att både du och Emil uppskattar lite råa skämt så det är nog ingen fara. Hoppas att du får tummen ur och kör lite mer framöver. Hörde att Nicke skulle ner den 21:a, ska du med då?
Jag ska förbi Emil idag kring lunch tid, hade varit trevligt att säga hej. Har du möjlighet tjoa till, obs har nytt mobilnummer men det har du fått. Emil har det annars. |
||||||||||
|
||||||||||
Kanske går att lösa ändå. Kom just på att vi ska förbi Lida innan vi kommer förbi Alvik. Ska provköra en av slingorna inför Lida Loop på söndag. Så det tar nog ett tag innan vi kommer, gissningsvis inte före tre. Jag hör av mig så får vi se hur landet ligger |
||||||||||
jahopp då har man varit på gotland i år igen då kul bana som fan kom ner i 1,38.5 tider med feg bromsningar de ska gå att åka fortare låg 1,37 ska inte vara nått problem, men sen sa kopplingen upp sig å pengarn har jag gjort av med på min andra hobby (läs sprit å brudar) så jag ställer nog av bilen å fixar de under vinterns gång helt enkelt..
_________________ Emil Öberg leksaks lös |
||||||||||
1.38.5 är helt okej. Har kört 1.38.4 som bäst så det är rätt lika. Siktar också på 1.37 tider, det borde gå.
Finns mycket att kapa på Gotland när man har kört en del, riktigt kul bana. Går inte att jämföra med Sviestad _________________ Bromsar bäst som bromsar sist... Renault 5 GTE -88 |
||||||||||
Våra race- och banåkarbilar Renault Clio Sport -01 till salu!!! | << 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8 >> 4 besök senaste veckan (26686 totalt) |