| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
SÄLJES
SÄLJES: E30 TURBO
|
959 besök totalt |
|
SÄLJES: E30 TURBO
OBS! Kan tänka mig inbyte golf 2 & 3 maxpris 15k. Inget annat. OBS! Pris: 30k. Björn 0703954992 Finns i Tingsryd, Småland. Fler bilder: http://www.garaget.org/?car=137834 Film: http://www.garaget.org/video/tj4bzfnps4pj ± Import 2004 har gått EN vinter i Sverige = finns inte mycket rost ± Karossen har rullat 22k mil ± Sitter 15" JP-fälgar, Borbetfälgarna på bild är sålda. ± M20B25kat (8,8:1) ± Adaptergrenrör ± T04E 60/58mm STAGE III WHEEL .57 TRIM ± "HKS" SSQV ± 450x300x76 IC ± Tuning-import turbochip (justerad bränsle/tändning) 402m tid 14,01 sluthastighet 164km/h 60-fot på 2,6s med 185/55/15. Har inte vågat leta fäste med orginaldiff/drivaxlar. ± E36 styrväxel = 2,9rattvarv mot 4,7 orginal ± omsvestade länkarmar bak för 0 camber = bättre fäste raktfram ± 325 skivbromsar bak ± Nya handbromsvajrar, belägg och monteringssats ± Getrag 260 (325låda) ± Svetsdiff ± Nya bussningar/spindelleder runtom ± Delrinbussningar fram(excentriska), länkarmar-bak och diffbussning. ± GK motorsport dämparsats/sänkfjädrar 60/40 ± Nytt batteri ± Bredbandslambda, avgastemp, oljetemp ± Extra 10" elfläkt på kylaren ± M3-speglar ± Svarta blinkers fram, vita på sidorna ± Tonade rutor (fram borttaget för bes) Bilen skall in på besiktning, körde igenom förra året utan några som helst problem. Har tyvärr varken tid eller ork i sommar därför slumpas bilen. Mycket tid nerlagt på den. Det som är kvar till besiktning är.. - Köpa och montera en stol - Montera katalysatorn (medföljer) - Köpa 2 glödlampor bak - Köpa och montera gasvajerhållaren Vill du åka med turbo så behöver du köpa: - 6st 310cc spridare (volvo 850 t5) - 535 LMM Så enkelt är det. No more, no less. Bilen är förresten en 320 på pappret men sitter 325motor, och det går igenom bes utan tjaffs. Körde igenom exakt som den är förra året. Vill du ha en av de fräschaste E30 karosserna i Sverige, då ska du definitivt inte missa denna.. Prutar inte ett öre. Försök till prut = priset höjs. Jag kommer inte heller sälja bilen till en 18åring utan förstånd. Detta är en entusiastbil. _________________ Björn, A
|
![]() |
SÄLJES
SÄLJES: E30 TURBO
|
959 besök totalt |
