Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Våra race- och banåkarbilar
![]() |
1, 2 >> 8742 besök totalt |
BMW 2002 t4 -74
här komme lite bilder på min bil. ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() info bmw 2002 74 motor från en volvo s40 tillbakaflyttad ca 30 cm styrsystem vipec v44 växellåda bmw e30 m3 tilton koppling bak diff från e30 bärarmar från en e21 323 bromsar fram: brembo ok men skivor ifrån en Opel bromsar bak: skivor och broms ok från e30 framvagn från bmw e30 dörrar huv skärmar och baklucka i glasfiber. stående pedalställ med bromsvåg MvH _________________ joakim persson |
||
|
||
Riktigt fint bygge! Hur mycket har du byggt om för att få dit E30 framvagnen? Har du motorrumsfläkten i innerskärmen till kupefläkt?
_________________ S te fan Be ck er BMW 320i -06 BMW 2002 Tii -75 BMW 2002 Tii -73 SÅLD BMW 2002 Projekt -74 SÅLD BMW 320d -06 SÅLD SVGK 639 BMWCS 2722 |
||
Re:
Japp motorrumsfläkten ska fungera som kupefläkt är tanken. återstå att se ifall det funkar. Framvagnen va det lite pyssel att få på plats. e30 framvagnen är kortad 40 mm på bredden och sen behövs nya infästningar göras i bilen (hoppas bara att det fungerar, har ej testat än) _________________ joakim persson |
||
![]() ![]() Vilket häftigt bygge! ![]() Vad är planen med den? Ska den reggas och så eller enbart busas med? Antar också att motorn kommer att hetsas lite, eller mycket? |
||
Re:
Tanken är att den ska reggas när det är färdig. mmm motorn kommer att retas lite vad det lider, får väl se vad man kan plocka ut ur orginal motorn först. MvH _________________ joakim persson |
||
|
||
_________________ Bmw 320d M -07 Bmw 1602 -75 projekt ------------------- SS 1.23.50 M3 E36 www.attitudemotorclub.com |
||
Är den redan igång?
![]() Bilder på färdig bil? |
||
Jättefin bil!
Tror minsann jag såg denna på en garageuppfart för några dagar sedan. Stannade, backade tillbaka för att kolla och fick elaka tillrop av sambon som undrade vad jag höll på med ![]() |
||
I Taberg, skulle kika förbi en viss mister Fredriks garage och såg den på samma gata
![]() |
||
![]() |
Våra race- och banåkarbilar
![]() |
1, 2 >> 8742 besök totalt |