| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
SÄLJES
SÄLJES: BMW E28 528 -83
|
859 besök totalt |
|
Jag köpte bilen för att göra iordning det lilla som återstår innan besiktning men får varken tiden eller pengarna att räcka till då jag har 2 andra projekt som måste prioriteras nu. BMW E28 528 - 1983 Historia: Bilen renoverades för x antal år sedan och lackades i samma veva. Nya lager, ringar packningar i hela motorn! På grund av dödsfall så hann bilen aldrig till besiktningshallen. Motor och låda funkar kanon, inga konstigheter eller missljud. Sitter komplett M-paket på bilen och sportstolar i fram, original alufälgar varav en fälg med sönderskuret däck. Dimljusen är nya! Lacken är inte perfekt. Vid en snabbtitt ser den riktigt fin ut men det finns lite små skavanker. Höger passagerar dörr är det en lite djupare repa i, sen så lackades listen till takluckan tillsammans med resten av bilen. Lacken har börjat bubbla längst ner på dörrarna, rosten har dock inte kommit fram ännu! Det som måste bytas/fixas innan besiktning är bromsrören och skaffa en kopplingspedal, huvudcylinder samt slavcylinder. Tog dessa prylar för att kunna manuell konvertera en annan E28 som jag håller på med. Bilen går alltså inte att provköra just nu men inga problem att vrida på nyckeln och starta den.
Pris: 10 000:- |
![]() |
SÄLJES
|
859 besök totalt |