Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Våra race- och banåkarbilar
![]() |
<< 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9 1 besök senaste veckan (39982 totalt) |
Lycka till i vinter! Jag har väl liknande planer - typ att montera ner allt som vanligt...
Vad har hänt med motorn? /Henrik _________________ Henrik Fries Porsche 996 Turbo fd Porsche 928 supercharged "If everything seems under control, you're not going fast enough" ― Mario Andretti |
||
Re:
Tack Henrik Ja, jag vet inte vad som hänt men troligen är det topp packningen som gått och lämnat ett enormt hål som gör att man vattenfyller cylindern på sisådär 20-25 sekunder, eller så är det något mycket värre men det får jag se när jag lyfter toppen. Men om jag ändå skall lyfta toppen så funderade jag på om jag skulle lyfta ur maskin och snygga till utrymmet och motorn lite. Sedan har jag ju en plan på att köra ifrån dig också, men det blir ju ett avsnitt för sig själv. Jag var och besökte vår vän Hajen i Örebro som bistod med ett bra motorämne som jag tänkt sätta tänderna i, vist ser den snabb ut! ![]() ![]() Det är som du ser en bit dit, men vi kanske skall kolla på ett Cevinco sprut till denna i framtiden? Lycka till själv _________________ Pier "Donpa" Siwers ******************************** THE SHARK ATTACKS FROM BELOW |
||
Det är klart att du ska ha Civinco-system i bilen, då får jag ju bättre kontroll på hur snabbt din bil går... ;-)
Ska du använda nya motorn och bygga något kul och mer avancerat, eller använder du den bara som reservdel? Köpte du toppar också? Vad är det för motor S eller? Vi hörs /Henrik _________________ Henrik Fries Porsche 996 Turbo fd Porsche 928 supercharged "If everything seems under control, you're not going fast enough" ― Mario Andretti |
||
Japp det är en S lika som din och jag har även toppar och kamhus till den.
Än så länge har vi inte bestämt hur mycket vi skall göra under denna vinter men att vi skall göra saker med den är helt klart. _________________ Pier "Donpa" Siwers ******************************** THE SHARK ATTACKS FROM BELOW |
||
mittsverigebanans framtida existens
![]() Signera denna namninsamling för att stödja våran kamp mott bullerkraven och mittsverigebanans framtida existens. http://www.namninsamling.se/index.ph _________________ Pier "Donpa" Siwers ******************************** THE SHARK ATTACKS FROM BELOW |
||
Nu har det vist inte hänt något på ett tag det ser man inte minst på dammlagret som var på bilen när jag hämtade den!
![]() fick ta den på trailer då det inte var så mycket vatten kvar. Jag hade en litet vatten läcka som fick vattnet att försvinna snabbt in i en utav cylindrarna som jag tänkte att jag skulle ta tag i. ![]() Då var det bara att riva lite i motor så att man kan få bort toppen och se vad som gör att det läcker som ett såll. ![]() ![]() Efter mycket om och men fick jag låss toppen ![]() och kunde utan större problem konstatera att jag fått en ny kyl kanal! ![]() _________________ Pier "Donpa" Siwers ******************************** THE SHARK ATTACKS FROM BELOW |
||
Hallå Pier.
Kul att det händer lite. Byt packning och smacka ihop skiten så kan vi rejsa sen. Jag e snart klar. ![]() ![]() _________________ Henrik Ryberg BMW Z4 med S55B30 DCT Sponsrad av: www.motorsportshop.nu www.maxxecu.se 021 Motor @Oggeracing |
||
Nu har jag fått tillbaka toppen
![]() ![]() ![]() _________________ Pier "Donpa" Siwers ******************************** THE SHARK ATTACKS FROM BELOW |
||
Åter tillbaka i verkstan, dags att sätta tillbaka toppen,
![]() först tvättade man alla delarna i tvättmaskinen. skönt med tvättmaskin! ![]() Jag lyxar till med en ny topp packning då jag är osäker på att den gamla håller! ![]() _________________ Pier "Donpa" Siwers ******************************** THE SHARK ATTACKS FROM BELOW |
||
Fälgar mm
Din bil är så rackarns grym! Har väntat på en uppdatering ![]() Har en -84 med få mil och lite för bra inredning för att rensa, men lite godis får det nog bli. Tycker Cup 2 fälgarna sitter riktigt snyggt på 928:an. Vlka dimensioner har du? Fick Hur mycket behövde du få ut bakskärmarna? Behövde du modda framskärmarna? Jag funderar på 17x9" med 255 R888 runt om och sedan ett lämpligt chassi som går att åka med till banan utan njurbälte. // Tobbe _________________ Tobias Good |
||
Re: Fälgar mm
Ja jag har legat lite i dvala när det gäller uppdateringar ett tag nu! Jag har 17x9” med 255:or bak och blev tvungen att valsa ut skärmarna ca 2½ cm, fram sitter det nu 17x 7½” med 255:or och där var det inget problem men jag funderar att gå upp till 9”
_________________ Pier "Donpa" Siwers ******************************** THE SHARK ATTACKS FROM BELOW |
||
Tappade lite styrfart när det gäller uppdateringen av tråden!
Men för att sammanfatta så fick jag ihop det sista på motor och den startade! ![]() ![]() ![]() _________________ Pier "Donpa" Siwers ******************************** THE SHARK ATTACKS FROM BELOW |
||
tycker mig känna igen bilen i bakgrunden...
http://feber.se/bil/art/181260/porsc _________________ Patrick Hansson |
||
Re:
Herregud, kommentarerna är ju bara för roliga ![]() Har folk lite mycket fritid? |
||
![]() |
Våra race- och banåkarbilar
![]() |
<< 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9 1 besök senaste veckan (39982 totalt) |