| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
Skruva banåkabil
Volvo 940 justerbara länkarmsstag, val av stötd/fjädrar bana
|
2 besök senaste veckan (15602 totalt) |
|
Re:
Du har inte hunnit testa den där settupen ? Undra hur VOC fjädrarna funkar jag, lr har du kollat upp hur hårda dom är? "hårdaste fjädern som passar fram" Passade topplagringen med ljusteringsmöjlighheterna bolt on oxå? Kollat denna något innan http://hoftware.com/erally/btfjad.ph _________________ MVH Roger Brorsson |
||||
|
Re:
Låtyer ju väldihgt tamt tycker jag... Efter som visa civic åkare åker med 18kg/N = 178N/mm CliOCup ban-bilarna har ungefär 170N/mm fram _________________ MVH Roger Brorsson |
||||
|
Re:
Jag kör på 35N/mm bak på min bruksvolvo. Och det funkar ju bra, men fram! NÄEEEEEE
|
||||
|
Nej inte hunnit testa än, men ja lite mjuka kan de nog bli. Men för vad jag ska använda bilen till så funkar det nog.
Men jag slängde bara ihop detta för denna säsong, blir coiloverbygge framöver. _________________ Jimmy Hedlund Bruksbil: Volvo V70R AWD -04 | 300hk/400nm Banbil: Volvo 740 TURBO -88 | ???hk/???nm |
||||
|
Re:
Det e jag med på oxå Hedlund Va bra det framkom hur hårda dom är iaf
Men jag få leta vidare _________________ MVH Roger Brorsson |
||||
|
Ex på volvo Grupp A bilarna hade dom 59NM/MM och det va soft fjädrarna ( 2 soft 3 medium 2 hard ) samt var bakre krängningshämmare , 42mm, 44mm och 46,5mm. VMS hade ihåliga rör på sina krängningshämmare.
Sen fam var det 2-versioner av soft, 3-versioner av medium och 2-versioner av hard. ex. soft 51 NN/MM _________________ MVH Roger Brorsson |
||||
![]() |
Skruva banåkabil
Volvo 940 justerbara länkarmsstag, val av stötd/fjädrar bana
|
2 besök senaste veckan (15602 totalt) |