| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
Skruva banåkabil
Ännu en färgtråd om primer och toplack m.mkt.m.
|
1 besök senaste veckan (16954 totalt) |
|
Re:
tänkte prova lesonals multi thinner (verkar vara det man ska ha till deras epoxi-primer), är det helt åt skogen? såg att biltema hade en annan 2k epoxi-primer i sortimentet, någon som testat den? _________________ Per Kristoffersson Kristoffersson Engineering |
||||
|
cellulosa ska man egentligen inte förtunna färg med.. den kan innehålla obra ingredienser och ska användas till rengöring och till andra "mindre viktiga" moment..
lesonals multithinner är fina grejjer gjorda för förtunning av färg
_________________ //Johan Karlsson |
||||
|
så har man äntligen lagt på den första omgången biltema-primer på övre bärarmar, okhållare och ett ok. Blandade 100ml och det räckte ju mer än väl... Men det var s***n vad tid den verkar behöva för att härda. läste på burken att den var övermålningsbar efter 12h, vilket jag antar gäller vid applicering med pensel/roller. Hade ju i en hel del förtunning när jag skulle spruta, gissar att det får härdtiden att dra iväg också?
_________________ Per Kristoffersson Kristoffersson Engineering |
||||
|
Verkar mysko, min torkade direkt. Ska väl inte spela nån roll hur mycket förtunning man har, snarare tvärtom. Hade du rätt blandningsförhållande med härdaren?
En granne målade en hel båt en gång men glömde härdaren, han fick spruta på härdare över hela båten och gnugga in den! LOL. _________________ Stefan Karlström |
||||
|
jodå, ska ha blivit rätt med härdaren. blandade i en sån där liten plastbägare
men hur fick du det att härda direkt? med tanke på att de på burken anger 12h tills primern har härdat så den är övermålningsbar? Topcoaten kan jag tänka mig en mycket kortare härdtid för. Det blir spännande på måndag morgon... _________________ Per Kristoffersson Kristoffersson Engineering |
||||
![]() |
Skruva banåkabil
Ännu en färgtråd om primer och toplack m.mkt.m.
|
1 besök senaste veckan (16954 totalt) |