| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
SÄLJES
Säljes: JRSC, K-Pro, DC Sport, AEMV2, Coilovers till CTR EP3
|
1132 besök totalt |
|
Bilen ska bort och således allt godis. Alla delarna är till Civic Type R (EP3) Jackson Racing Super Charger kit Kittet är komplett med RC 750cc spridare och allt annat du behöver för att montera själva kompressorn. Jag har ett 3.0" samt ett 3.4" remhjul samt rem passande respektive hjul för montering med A/C. Pris 20.000:- Hondata K-pro PRB (USA modellen med bredbandslambda) Kabel, skiva samt Bredbandslambda medföljer Pris 13.000:- DC Sport grenrör Det är den långa modellen som är utan katt. Flexbiten är precis bytt (15/6) då den gick sönder då jag bytte avgas system. Pris 4.000:- DC Sport avgas system - FLÅNG NYTT! Det är den nya modellen som sägs ska klara 95 db gränsen för att köra på bana. 2.5" i diameter. Jag har kört max fem (5) mil med det så det är i tipp topp skick. Bakdämps plug (baffle på engelska), monterings beskrivning, packningar, bultar, dekaler samt original kartong medföljer givetvis. Pris 6.000:- AEM V2 Röret har några år på nacken men jag lackade om det för två år sedan och är i mycket bra skick. Filtret är ett helt nytt AEM DryFlow filter men upp packat. Alla delar för montering medföljer givetvis samt ett extra filter. Det extra filtret är gammalt men rent och helt dock lite deformerat efter en motortvätts incident då jag startade bilen utan att ta bort plastpåsen jag trätt runt det som skydd... Även detta filter är ett AEM DryFlow filter. Pris 1.500:- (Bara nya filtret kostade mig 900:-) J' Racing motordämpare Använd men i bra skick. Helt utan skrammel och alla monterings delar medföljer givetvis. Pris 1.300:- Energy Suspension motorkuddar Använda ca. 100 mil och således som nya. Pris: 500:- Aluminium bussningar till växel länkaget använda några 100 mil men i bra skick. Känslan blir mer distinkt samt bättre vid växling. Pris 500:- TEIN Mono Flex coilovers inkl. underliggande unibolts (Rodobal) med skydd. Ställbara topplagringar samt coilover verktyg för låsringarna medföljer. De underliggande Uniboltsen gör så att styrningen blir en aning mer direkt samt rätar ut styrstagen som blir på tok för vinklade då man sänker bilen vilket även kan skada styrväxeln. De har rullat under 1.000 mil och enbart under sommaren. Med andra ord som nya. Väghållningen blir otroligt bra och inte allt för stötiga då de är justrerbara i tio olika lägen för hårdheten. Jag tycker de är som en dröm på bilen! Pris 10.000:- (Nya ligger på över 18.000:- utan unibolts) D2 Camberstag (bakre) Har rullat lika långt som coiloversen och således enbart under sommaren. Pris 500:- Integra Type R (DC5) Brembo 4-kolvs ok De är begagnade och i behov av en omlackering. . Beläggen har ca. 8mm slityta kvar på alla fyra och rullar således en några mil till innan de är slut. Extra broms slangar medöljer (ej stål omspunna) Jag kan hjälpa till med att förmedla samt ordna med pulver lackering om så önskas i de vanligaste färgerna mot ev. tillägg. För att få dessa att passa byter man antingen till S2000 framskivor eller använder sig av spacers bakom org. broms skivan. Pris 5.000:- Stål omspunna Broms slangar Har rullat under 100 mil och är i nyskick. Pris 500:- Slitzade Honda org. broms skivor Dessa är helt nya och aldrig monterade. De är slitzade av Rolle Slitz här i Stockholm. Pris 1500:- 6 st Toyo Proxes 888 samt 4 st CTR 17" fälgar Däcken är i dimension 205/40 17". Två har enbart gått en bankörning och två är i hyfsat skick. De sista två är har 1-3mm kvar och klarar säkert av en eller två bankörningar. De fyra förtsnämda är monterade på Civic Type R (EP3) fälgar som är i hyfsat skick. Lite kantstötta men inget alvarligt och duger således perfekt till bankörning. Blästrar man dem och lämnar de på pulverlack så är de som nya igen för 3.600:- via Isaxsons pulverlack här i Stockholm. Jag kan hjälpa till med att ordna detta om så önskas. Fälgmått: 114,3x5 ET 45 eller 47 (osäker på vliket) Pris 5.000:- Civic Si diskanthållare Perfekt för att få upp diskanten med en bibehållen original look. Pris 150:- (enbart en kåpa kostar 148:- ny) Ev. har jag alkantara klädda A, B och C stolpar som kan bytas mot dina A, B och C stolpar. Jag hjälper givetvis till med i och ur montering. vilket tar 2-4 timmar (baksäte samt bakstycken måste ut...) Pris dina A,B och C stolpar samt 500:- i mellanskillnad Vissa ändringar i pris kan ske då jag är osäker på prissättningen i skrivande stund. Men då är det främst de mindre delarna samt broms skivorna jag är osäker på. Alla delar finns i Stockholm och hämtas helst här. Vissa större delar kan jag tänka mig att skicka mot betalnig i förskott till mitt konto samt att köparen står för frakten. För stunden sitter de på min bil men kommer från och med tisdag (22/6) att monteras av. Jag kan även hjälpa till med montering av samtliga delar förutom Bromsoken samt de stål omspunna broms slangarna. Mig når ni smidigast på telefon: 0708-70 56 80 Jag svarar även så fort jag kan via PM här på forumet samt via mail: fredrik.edin@hotmail.com Tveka inte att höra av dig vid frågor! Mvh. Fredrik Edin _________________ Fredrik Edin |
![]() |
SÄLJES
|
1132 besök totalt |