Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Våra race- och banåkarbilar
BMW Z3 M-coupé -99 Black sheep
<<   1, 2, 3, 4, 5, 6
11 besök senaste veckan (28473 totalt)
Fritzonz3m
Helsingborg
Här sen Maj 2007

Trådstartare
Re:

Ellac skrev:
Hej Christian

När jag luftade kopplingen på min E36 så var jag tvungen att ta bort den helt från växellådan (det räckte inte med att vrida den så att luftnippeln var uppåt) . Med slaven demonterad kunde jag enkelt lufta kopplingen med hjälp av en "Luftman" som trycksätter behållaren (se till att ha ordenligt med vätska i behållaren då "utloppet" till kopplingsslaven sitter rätt högt upp på behållaren) , vinkla slavcyl lite så att luftnippeln pekar uppåt.

När du luftat slaven så är du tvungen att släppa lite på luftnippeln när du skruvar tillbaka den annars får du inte dit den igen, men gör du det med lite tempo så kommer det ingen luft i systemet igen.

ovanstående är skrivet med utgång från E36 men det borde väl se likandant ut på en Z3m?

/Calle

Det är en djungel med luftning. Tröttnade och lämnade in den igen till samma ställe den var på först. Vi får väl se om den fungerar efter de åtskilliga tusentals kronorna det kommer att kosta den här gången. Men efter allt det jag och de bytt finns det inget annat som kan strula när det gäller kopplingen. Det enda positiva är att jag får en bättre koppling och lättare svänghjul. Just nu är det bara tröttsamt.

Det är samma som på min, z:an är ju en hybrid E36/E30

Kolla våra evenemang på http://www.bmwcs.com/syd
Citera
Våra race- och banåkarbilar
BMW Z3 M-coupé -99 Black sheep
<<   1, 2, 3, 4, 5, 6
11 besök senaste veckan (28473 totalt)
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande