| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
Bilder o videos
McLaren F1
|
7618 besök totalt |
|
McLaren GTR Langheck (enligt tyskarna
)heter den ja och var en idé för just Le Mans. Förstör hela bilen!
Jag SKA välja en orangegul LM!
|
||||
|
http://www.iol.ie/~donohoer/0McLaren
Vad rätt man kan ha i sina gissningar
EDIT: En till länk som beskriver det hela aningen bättre http://autozine.kyul.net/classic/mcl EDIT 2: Hm Verkar som det gjorts nån Mclaren GT och att det är en sån på bilden men jaja _________________ Thomas Tegbäck |
||||
|
Kommer ni ihåg den här tråden?
https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php Håller fortfarande F1:an som numero uno! LM
GT [Som den hette i gatversion]
_________________ J0hanC@rlström BMW i4 M50 |
||||
|
Värt att notera är ju också att raceversionen av F1 var SLÖARE än gatversionen. Hur många bilar kan skryta med det?
Dom kostar väl fortfarande runt 7 miljoner? Skulle jag köpa en om jag hade pengarna? Nä. Jag skulle köpa en begagnad formel 1 bil, nittiotalare brukar kosta ca 1.5 miljoner (se http://www.race-cars.com/carsales/f1 Nåt att komma med på banmötena! JohanR _________________ Johan Rådlund |
||||
|
Hade jag en bra bit mer än de ca 7 miljoner ett ex kostar skulle jag definetivt köpa en. Efter att ha läst boken "Driving Ambition" av Doug Nuye, Gordon Murray och Ron Dennis som beskriver hela projektet från de första skisserna till färdig produkt med racehistorier mm så är jag helsåld på bilen.
De raceversioner, som kallas GTR och har den anskrämliga bakdelen, hade pga restriktorer något lägre effekt än gatbilarnas 627 hk. De 5 orangefärgade LM som byggdes som en "gatrace-variant" (och här pratar vi om nyanser) efter Le Mans segern, hade 680 hk, 18" hjul, större bromsar och ännu lägre vikt än de vanliga gatbilarna. Jag hörde något om ett pris på 15 milj vid ett tilfälle för en LM men vet inte om det var ett utropspris eller färdig affär. Skulle man våga köra den ordentligt om man väl fick chansen? Boken kan beställas på Akademibokhandeln och var ganska dyr 700-1000 kr men känns lika exklusiv som den är dyr. Köp! _________________ Mvh Micke Holmström aka Vitakadetten Längtar tillbaka till ringen! |
||||
|
Litet tips... på www.mclarencars.com finns lite info om de olika modellerna, spec och hur många som gjordes å bla bla
_________________ Mvh Daniel Larsson |
||||
och här kommer Herr Verklighet och ska vara petig...
Min MaC F1 LM kommer jag FÅ köra på banträffarna, din F1 får inte beblanda sig med gatreggade bilar på de flesta träffar... Vilka problem vi fick helt plötsligt. hahahahaha
Har man råd med ngn av dessa vagnar har man nog råd att hyra sin egen bana oxå... |
||||
SSJ som jag är med i brukar ha några pass för tävlingsbilar... Men, som du säger, banhyra är med i budgeten. Och någon kunnig chauför som lär en att utnyttja bilen åtminstonde något så när. Det ska nog t.o.m. gå att klämma in en 996 Turbo eller SL 55 AMG som "vardagsbil" för de tänkta 7 miljonerna. JohanR _________________ Johan Rådlund |
||||
100 st sammalagt fördelat så här: F1 64 F1 LM 5 F1 GT 3 GTR 95 9 GTR 96 9 GTR 97 10 Ja ska oxå gå å bli mångmiljonär tror ja
_________________ Mvh Daniel Larsson |
||||
Du kan ha mersan som dragbil för släpet med F1'an på
(hoppas min fru inte läser här.... hur gamla är vi egentligen !!)
_________________ Magnus Thomé
|
||||
Självklart. Var en snubbe som ställde upp i 1999 års version av Gumball 3000 i en 1997 års modell av McLaren F1 LM.
För övrigt kostade McLaren F1 LM ny 680 000£...ungefär 10 miljoner svenska kronor.
(personligen skulle jag köpa två Koenigsegg för de pengarna och sedan lägga två miljoner på att trimma och bygga om den ena till en GTR "road spec")
|
||||
|
Krabu:
Man tar nog inte så hårt på det här med materiella skador och "det är ju bara pengar" om man en vacker dag har råd med en dylik bil. Kontentan måste vara att man inte skall ha dyrare bil än att man vågar använda den som den skall användas.
_________________ Mvh Micke Holmström aka Vitakadetten Längtar tillbaka till ringen! |
||||
Vad menar du?!?
Man kan ha kul med dragkrok oxå!
_________________ Peeter Pahv Ringenfantast, som numer leker med en Mini JCW -08.
|
||||
![]() |
Bilder o videos
McLaren F1
|
7618 besök totalt |