Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Våra race- och banåkarbilar
![]() |
<< 1, 2, 3 5 besök senaste veckan (34539 totalt) |
Håller med föregående talare angående fart.
Har själv varit med på Gustavs GTBoard tillställning med en Mitsu EVo 6 och vet hur det drar hela vägen med MYCKET effekt och att du haft 260km/h +- är så jävla grymt. Helt klart koolaste M3 E30 som rullar på vägarna. Grattis till ett MYCKET fint bygge. _________________ Joakim Ragnarsson -Jag är ALLTID snabbast, för jag står fortfarande på pallbockarna...... |
||
Re:
Ja hakan är utstucken. Har du kört/åkt med en bil med 535Hp och 1300kg? Jag har kört min mätare mot GPS och den stämmer i princip exakt med mina hjul som är större än original. Jag var dock tvungen att bromsa vid ca 200m för att få stopp. Men du får väl pressa dig ner i högerstolen och bevittna. PS, jag hann inte få stopp en gång så det blev ett alternativspår utanför banan ![]() Mvh Johan _________________ Johan Zackrisson Lotus (Jotuz) Exige V10 GTR M3 E30 V10 såld |
||
Filmer GT-board 5/6 2010
Hej, Två filmer finns tillgängliga hittils från helgens körning med GT-board. Tyvärr var jag bara med på Lördagen. Mot Porsche 997 turbo 750Hp. http://www.youtube.com/watch?v=6lKu6 Mot Audi RS6 V10 TT 750 Hp. http://www.youtube.com/watch?v=VTMPq Mvh Johan _________________ Johan Zackrisson Lotus (Jotuz) Exige V10 GTR M3 E30 V10 såld |
||
Re:
Måste ställa mig i skaran och berömma din bil...grym! Du dansade rätt friskt med baken innan du besökte lacakulorna, såg ut som det skulle sluta värre än vad det gjorde. _________________ Henrik Fick |
||
Bromsuppgradering bak
Nu har jag blivit klar med min bromsuppgradering bak. Fick leta lite efter bromsskivor som hade rätt mått på handbromsbackarna. Min har 160mm och de flesta nyare BMW har 185mm. Till slut hittade jag dock en variant som är 300x20mm ventilerad med 160mm handbroms. oken är 4-kolvs brembo. Med denna ombyggnation hoppas jag på bättre livslängd och stabilare bakända vid högfartsbromsning. PS. Jag siktar på Gatebil Mantorp på Söndag i samarbete med xtremt.se Mvh Johan ![]() ![]() _________________ Johan Zackrisson Lotus (Jotuz) Exige V10 GTR M3 E30 V10 såld |
||
![]() |
Våra race- och banåkarbilar
![]() |
<< 1, 2, 3 5 besök senaste veckan (34539 totalt) |