Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Våra race- och banåkarbilar
![]() |
<< 1, 2, 3 ... 29, 30, 31, 32 >> 1 besök senaste veckan (118616 totalt) |
Jahapp, då är koppling och det lätta fina alusvänghjulet utbytt mot ett blytungt originalsvänghjul och en begagnad koppling. Eftersom vovven åkte med till och från jobb har jag inte tokgasat än, men nu känns pedalen rätt i alla fall. Tidigare har det bara känts som man trampat ner en fjäder med helt linjärt motstånd, men nu ökar motståndet tills solfjädern vänder riktning när man trampar. Bådar gott så långt alltså.
Jag mätte höjden på svänghjulen och där kan jag inte hitta någon skillnad, utan troligen har problemet legat i själva tryckplattan. Vid fullt nedtrampad koppling skrapade kopplingsarmen i tryckplattan, men det har helt upphört nu med den nya setupen. Får se om jag river lådan igen och provar med alusvänghjulet denna säsongen, men det hade varit kul att få köra utan problem ett tag så det blir nog inget med det. Skall bara se till att hålla undan från ilskna Toyotor också ![]() |
||||||
Ja, då har jag varit ute och gasat! Det lätta svänghjulet märks vid acceleration i ettan och tvåan, men det gör inte så mycket just nu. Inget kopplingsslir men det brakade till på hemvägen från testrundan och ett avgasfäste gav sig på utflykt. Inget allvarligt dock, bara det som sitter mellan lådan och grenröret så färden kunde utan problem fortsätta.
Fälgproblemet kvarstår dock. Skivorna slår sig bakom BBS fälgarna, men inte bakom R-däcksfälgarna. Enda skillnaden jag kan se är att BBS fälgarna är för täta i ekrarna för att ventilera ut värmen ordentligt. Då är frågan: offra BBS fälgarna eller de stora bromsarna?? |
||||||
Re:
offra fälgarna till mig! Jag köper dem av dig! Är det 17" rs eller 18"? _________________ Erik Wedlund Nurburgring 7.14.8 BTG Z06 Nurburgring 7.40 BTG 996 Turbo Mantorp 1.23.7 Carrera S Gelleråsen 1.18.40 M3e36 Gelleråsen 1.11.5 996 turbo |
||||||
Re:
8,5 x 17 et 13. Kom med ett bud ![]() |
||||||
Gott att det viktiga lirar, med tanke på tiden det tog skulle du ju kunna prova att hiva tebaks svänghjulet
Jag hade offrat fälgarna, bilen hade blivit rå med ett par lite tuffare fälgar och du behöver nog bromsar nu när den rullar på så bra! http://www.peansweden.se/LTW/LTW5_17 ![]() _________________ ![]() NS 349/7.51.80/9.07.00 |
||||||
Re:
Joo, det är inte dumma, men jag skulle hellre vilja ha mer djup. Skall se om jag får testa med en sats M5 E34 fälgar, med eller utan 3,6'an kåpor. Vill minnas att jag har sett en fabriksbil med de kåporna på plats. Borde ju ge ordentlig kylning iaf ![]() |
||||||
Djup: http://img207.imageshack.us/img207/1
![]() Men nog tusan är ditt förslag störtläckert!! http://img.photobucket.com/albums/v3 _________________ ![]() NS 349/7.51.80/9.07.00 |
||||||
Re:
Mm, men dessa lockar ju också: http://www.comp.co.uk/productpics/ca Eller dessa: http://www.comp.co.uk/productpics/wh |
||||||
Re:
Jag vet! Det ju ett riktigt dilemma eftersom jag har jagat RS 17" i så många år, samtidigt som jag alltid har varit ute efter större skivor och fyrkolvsok. Vill inte offra något av alternativen, men tyvärr lirar det inte ihop ![]() Skall testa med originalskivor och carbotechbelägg i originalok och se hur det funkar, sen fattar jag något beslut. Skall till knutan på TPC's körning och på stora träffen naturligtvis, vi ses kanske där så får jag kolla in din bil också? Min får nog skämmas ![]() |
||||||
Re:
He he, så är det när man har högt ställda krav på sig själv. slutfinishen på min bil saknas liksom. Men skit i det, nu rullar skrotet! ![]() |
||||||
Re:
LYSANDE!!! ![]() _________________ ![]() BMW 120d BMW M3 E92 |
||||||
Jag har sett en vit "vanlig" E30 med M5-turbinfälgar på i Norge.
Snyggt men jag vet inte om det är riktigt rätt på en M3E30... Dessutom är det inte jättemycket plats bakom ekrarna på M5 fälgen så jag misstänker att det blir till att använda spacer för att få plats med Brembo-oken. (och då hamnar hjulen kanske nästan lika långt ut som RS:arna, med vissa nackdelar som följd.) Tycker du skall satsa på de här: ![]() ATS DTC är lätta, raceinspirerade och finns 7,5x17" ET30 - helrätt på en M3E30 om man inte vill ha "bråkig" styrning och skärmkantskrap. Och bromsarna lär få plats! ![]() Har beställt hem en uppsättning till mig själv som kommer nu i veckan och kan givetvis ordna fram ett set till till "special price just for you my friend"! ![]() _________________ ///Martin Gistell Z3 2.8 Coupé -00 - Roadsport B 2012 / 2013 / 2014 / 2016 / 2019 M3E30 -90 - tredje i ordningen! Passat GTS R-line -18 - personfraktare |
||||||
Re:
Jag skall låna två fälgar och testa, men jag är inte helt övertygad när det gäller kåporna. Jag vet att man måste plocka bort fjädern på oket för att köra med M5 fälgar och originalbromsar, men i och med att jag har större skivor hoppas jag att oket hamnar längre ut från centrum och där är det mer plats. Tackar för erbjudandet om fälgarna, jag återkommer om det blir aktuellt. ![]() |
||||||
Enligt BMW själv skall System I fälgen kyla ner bromsarna 25% mer effektivt än motsvarande originalfälg.
Sen behöver ju inte det bli bra för det. Statistik vet man ju dessutom hur det kan knåpas ihop ![]() _________________ ![]() NS 349/7.51.80/9.07.00 |
||||||
![]() |
Våra race- och banåkarbilar
![]() |
<< 1, 2, 3 ... 29, 30, 31, 32 >> 1 besök senaste veckan (118616 totalt) |