Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Foruminfo/frågor
![]() |
1479 besök totalt |
Forumet korrupt -> Fixat med backupen
Pga att forumet blev korrupt vid en krasch nu på förmiddagen så blev jag tvungen att backa tillbaka till nattens backup. Det betyder att alla inlägg från imorse är försvunna. Ledsen för detta men det fanns inget annat alternativ eftersom databasen inte gick att rädda. _________________ ![]() |
||
Tar du backup en gång per dygn i dagsläget? Jag vet inte hur vettigt det funkar med just SQL men det finns finfina applikationer idag för att ta snaphsots med väldigt tighta mellanrum utan att det belstar systemet något märbart. Väldigt simpel återställning går att lösa oxå
![]() Det är ytterst påfrestande för nerverna när rejsa är nere Magnus ![]() ![]() _________________ ![]() NS 349/7.51.80/9.07.00 |
||
Re:
ja, snapshot minst varje minut måste vi ha. ![]() _________________ Andreas Östrin Sportbilslös men inte rådlös |
||
Mja jag håller nog inte riktigt med här.... Tråkig som jag är...
Alltså att ta den mängden backuper eller för den delen snapshot brukar ta en hel del disk - någon som sponsrar med lite RAID-6 set eller så ? Å andra sidan är inte rejsa's databas sådär jättestor direkt, så man skulle kanske kunna rotera 10 backuper som är komprimerade ? Men snapshot - njae. Någon får motbevisa mig lite, ge mig en gratis produkt för snapshot... Och jag skall titta på den ! _________________ Lars H Bamsefar kan vara närmare än du tror.... |
||
yta är ju billligt idag och det är ju bara diffen som man tar snapshot på inte hela databasen (tror jag)
har sålt in en del sådana lösningar till våra kunder (små företag) verkar funka bra enligt kunder och min kollega som är teknikern att tala om hos oss. Tekniken i sig spelar kanske inte SÅ stor roll, jag ser mer nyttan med att minska gappet mellan crasch och senast tagna backup. _________________ ![]() NS 349/7.51.80/9.07.00 |
||
Ge mig en prislapp - helst gratis...
Diskyta må vara billigt, men jag (som inte ens äger rejsa - utan bara är jourhavande DBA på sin höjd) har inte obegränsat med resurser. Dagens backupmönster må inte vara 100% up to date om det kraschar, men jag anser att det duger. _________________ Lars H Bamsefar kan vara närmare än du tror.... |
||
![]() |
Foruminfo/frågor
![]() |
1479 besök totalt |