| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
Skruva banåkabil
Vända bromsbelägg
|
1369 besök totalt |
|
Vända bromsbelägg
Hej, är i tagen med att fixa hjullager och noterade att innre och yttre bromsbelägg slitits olika mycket (trots nyrenoverade, blästrade och uppsmorda ok, glidok), det känns ju inte bra med tanke på inslitningen av beläggen mot skivan, men är det någon som provat skifta beläggen med gott resultat? skulle ju öka livslängden avsevärt. Men som sagt, lite klurigt det där.. _________________ Cédric Nyberg Porsche 924 Turbo Toyota GT86 Formel Vee Veemax MKIVB 1970 www.instagram.com/garagecedric/ |
||||
|
iom mina inte sliter snett så brukar jag inte kolla åt vilket håll dem satt före/efter jag har tagit dän å satt dit dem,
å jag har aldrig märkt nån skillnad... det är mot lagen (murphys dvs) att jag skulle råkat få rätt alla ggr så du kan nog med gott samvete vända på beläggen åå vara glad i vetskapen att du sparar några timmar innan det är dags för nya utgifter _________________ Karossbilar är inte det lite larvigt?? niklas laine |
||||
|
Vända bromsbelägg.
Funkar jättebra, jag har provat ena belägget med skrikplattan mot skivan! Det var bak och jag märkte det inte förrän jag plockade bort dom ett par månader senare, det var fortfarande mycket kvar av skrikplattan!!!
_________________ Magnus Wennerberg Porsche 911 Targa -77 (originalish) Porsche 911 Coupe -69 (busbil för bana) Porsche 924 -79 (busbil för gata) Porsche 931 -79 |
||||
|
Re: Vända bromsbelägg.
Du bromsar inte sist efter rakan, eller?
Förlåt, jag kunde inte låta bli... _________________ Max Carlsson Lotus Europa S2 -68 BTG: 8.26 (Porsche 944 S2) |
||||
|
Detta låter ju som en riktigt bra variant om man är rädda om beläggen.. sen sparar man ju en hel del pengar också
_________________ Daniel Carlsson |
||||
|
Det är lugnt! Vissa dumheter måste man bli påmind om ibland...stressa aldrig ihop bromsar..... Jag körde nog aldrig mer än gata med belägget så, men jag vill minnas att jag besiktade bilen så och den klarade bromsprovet
_________________ Magnus Wennerberg Porsche 911 Targa -77 (originalish) Porsche 911 Coupe -69 (busbil för bana) Porsche 924 -79 (busbil för gata) Porsche 931 -79 |
||||
![]() |
Skruva banåkabil
Vända bromsbelägg
|
1369 besök totalt |