Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Våra race- och banåkarbilar
![]() |
<< 1, 2 10189 besök totalt |
Så där, sista pysslet innan vinterdvalan.
Nya däck monterade, bytte runt om. Bridgestone RE040 175/55-17 fram och 225/454-17 bak. Fick ge 2050 kr/st för framdäcken och 2285 kr/st för bakdäcken, summa 8670 kr för allt ihop monterat och klart. Fick även bekräftat att vänster bakfälg inte är helt frisk. Någon tidigare ägare som varit lite ovarsam med den (har sett att det är märken i den innan, men fick nu även svart på vitt att den inte är rak och rund heller). Två nya "air duct" monterade i bottenplåten, den ena fick lite stryk på Mantorp när jag landade i lecakulorna. Passade på att göra rent bottenplåten också, rackarns blankt blev det. Får nog ta bort övriga bottenplåtar också och putsa upp dem ![]() ![]() Passade även på att montera en kuliss runt växelspaken i väntan på vettigare mods ![]() Expansionskärl bytt och UV-skydd monterat ![]() _________________ Stefan Axelsson Jaguar F-Type V6S -13, Mini Cooper S -20 |
||
Så där, nu har #1749 fått en egen hemvist på nätet också. Ta en titt på http://speedster1749.com/.
_________________ Stefan Axelsson Jaguar F-Type V6S -13, Mini Cooper S -20 |
||
Ah, en till putsbög... erkänner att jag gjorde rent samma plåt på min bil när jag monterade bort den. Sen tänkte jag bara påpeka att det blir väldigt svårt att ta bort alla dom andra plåtarna för rengöring... den stora plåten (eg. golvet) under kupen är ju limmat i chassiet... ![]() ![]() _________________ Mattias Meldert ![]() |
||
Hmm, allt går med lite vilja och en vinkelslip ![]() _________________ Stefan Axelsson Jaguar F-Type V6S -13, Mini Cooper S -20 |
||
Sisådär, lite (h)julklappar besällda efter Kalle & Co till #1749. Efter att ha funderat kring stolar ett bra tag så blev det istället lite annat smått och gott. Nitron 1-way coilovers, justerbar krängare, distanser till styrväxel samt en snap-off MOMo ratt. Får väl se om det inte smyger in en uppsättning fälgar framåt våren också tillsammans med lite R888 eller A048
![]() Blev lite enklare dämpare än först planerade, men då blev det å andra sidan lite andra prylar samtidigt. Tänker prova mig fram successivt, och racedämpare känns som lite overkill att börja med. Man skall ju klara av att justera dem också. Går ju dessutom att uppgradera så småningom. Ratt ![]() Dämpare med Eibach fjädrar ![]() Krängare ![]() Distanser ![]() _________________ Stefan Axelsson Jaguar F-Type V6S -13, Mini Cooper S -20 |
||
Huh, den här tråden var dammig - ägnar mer tid åt ett annat forum samt den egna hemsidan tydligen. Nåja, en del har hänt med bilen sedan förra uppdateringen.
Däck och fälg Team Dynamics 1.2 Pro 16x6.5J ET 20 fram respektive 17x7.5J ET 35 bak. Toyo Proxes R888 195/50-16 fram respektive 225/45-17 bak. Kolfiberpaneler Dörrsidor, instrumentpanel samt mittkonsol i kolfiber inköpta från England. Bromsar Ferodo DS2500 belägg samt borrade skivor från italienska Brembo. Bromsskivorna är samma som passar på Saab 9-3 SportSedan. Brembo artikelnummer är FD.073.000 och skivorna är märkta med 09.6997.96. Beläggen fram har artikelnummer FCP1562H och bak FCP1560H. Vidare har vi monterat stålspunna bromsslangar från Goodridge. Vi valde att använda ATE Super Blue Racing bromsvätska. Diffusor Vi har köpt en diffusor från Frankrike via ett gruppköp på det engelska forumt, en sk "TAT short diffusor". På tok för kort för att göra någon nytta, men det ser snyggt ut iallafall och det finns en bra chans att ta sig igenom besiktningen med den monterad. Avgassystem Precis beställt ett grenrör från Piper samt 200 cells katalysator samt ljdudämpare från Larini. Bilder finns på hemsidan; http://speedster1749.com/ _________________ Stefan Axelsson Jaguar F-Type V6S -13, Mini Cooper S -20 |
||
Re:
Köpte fälgarna från TMS i England, för att få rätt offset för Speedstern; http://www.thorneymotorsport.co.uk/tuning/VX220_NA_Wheels_Tyres.shtml Vikter enligt rimstock.co.uk; 7.0 x 16 from 7.4kgs (16.2lbs) 7.0 x 17 from 7.9kgs (17.3lbs) 7.5 x 17 from 8.2kgs (18.0lbs) 6.5 x 16 finns inte med i deras tabell, men de borde ligga på drygt 7 kg _________________ Stefan Axelsson Jaguar F-Type V6S -13, Mini Cooper S -20 |
||
Re:
Specialfälgar tar hem Team Dynamics; http://www.specialfalgar.se/. _________________ Stefan Axelsson Jaguar F-Type V6S -13, Mini Cooper S -20 |
||
![]() |
Våra race- och banåkarbilar
![]() |
<< 1, 2 10189 besök totalt |