Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
SÄLJES Sportbilar, banpreppade gatbilar
![]() |
3300 besök totalt |
SÅLD-- BMW 323ti BMW Cup --SÅLD--
Bilen är byggd enligt BMW Cup klass Standard. bilen byggdes av mig till säsongen 2007 och har sedan dess vunnit en del i BMW Cup. Istället för att skriva en uppsats här tänkte jag rada upp lite korta fakta, sen kan man få mycket mer info om man är intresserad och ringer. ![]() Motor: M52B25 enkel VANOS. genomgången viktjusterad och balanserad enl "GrpN" Avgas: egenbyggt efter grenröret, med en del timmar nerlagt på att få bra effekt. Bromsar: original ok och skivor. (enl reglemente) Tank: plåt, 30l. dubbla pumpar och catchtank. Bur: Guss. original växellåda och lamelldiff som är nyrenoverade. Chassi: Intrax Y2K. Alla hjulvinklar ställbara, och alla bussningar är bytta till antingen aluminium eller plast. bilen väger ca 1100 kg utan förare och viktlåda, med glasrutor och allt i plåt. så det finns mycket att lätta om man vill köra enligt annat reglemente. bilen är i övrigt bra utsorterad och inte mycket behövs göras mellan tävlingarna. Det enda jag behövde göra nu inför Anderstorp var att serva domkraften ![]() mer info finns bla i byggtråden. Vad bilen är värd vet jag inte, men jag vill ha ca 130000kr, beroende på vad som ska ingå mm. men den diskussionen kan vi ta när det blir dags. Bilen säljes helst efter säsongen. //Martin _________________ Martin Skoog |
Helt rätt! Jag kan sälja tävlingsbil och en dragbil., sen är det bara ett släp som fattas
![]() Tror nog det är dags både för Sjöström och Måns faktiskt ![]() _________________ Martin Skoog |
![]() |
SÄLJES Sportbilar, banpreppade gatbilar
![]() |
3300 besök totalt |