| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
Skruva banåkabil
Tankventilationsventil, kan det vara lösningen på läckaget?
|
2 besök senaste veckan (1156 totalt) |
|
Hej! Jag har lite problem med att min bil pissar ut bränsle genom tankventilationen på bana vid full tank. Vet inte riktigt hur jag ska lösa detta, tänkte först att man hade någon liten catchtankliknande sak som separerade luft från bränsle. Men sen såg jag att det fanns ventiler med flytkula som stoppadebränsle som försöker ta sig ut, och med stålkula om bilen slår runt (sån finns orginal). Hade tanken nere i vintras och bytta alla slangar men kunde inte hitta något som var knasigt. Det jag också upptäckte var att förutom att det läckte ur ventilationen så var även den befintliga "roll over" ventilen fylld med bränsle och höll emot tryckutjämning, för när jag öppnade tanklocket så pysde trycket ut och bensinen rann tillbaka. Kommer det verkligen fungera med en sån här pryl ? http://www.merlinmotorsport.co.uk/p3 Liknande borde ju finnas på alla vanliga bilar, eller är det ecu-styrda mancker överallt ? . Kommer det inte bli fyllt med bensin i ventilationslinan och sedan stopp, ingen ventilation ut eller in ?
Hur hade ni löst det? man tycker ju att orginal borde fungera men jag får verkligen inte det att funka, det finns fler 924or med samma problem så en smidig lösning hade ju varit guld. _________________ Cédric Nyberg Porsche 924 Turbo Toyota GT86 Formel Vee Veemax MKIVB 1970 www.instagram.com/garagecedric/ |
||
|
Re:
Finns inte något sådant, finns inte mycket slangar över huvud taget på en sådan här veteranbil:). Provar nog med en ovanstående ventil och så får vi se vad som händer. _________________ Cédric Nyberg Porsche 924 Turbo Toyota GT86 Formel Vee Veemax MKIVB 1970 www.instagram.com/garagecedric/ |
||
![]() |
Skruva banåkabil
|
2 besök senaste veckan (1156 totalt) |