Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Elitracing (åskådarracing)
FORMULA 1 GROSSER PREIS SANTANDER VON DEUTSCHLAND 2010
<<   1, 2, 3, 4, 5   >>
8434 besök totalt
Tobias Lindell
Linköping
Här sen Okt 2003

Re:

Naqref skrev:

Att helt ignorera regler på eget godtycke är däremot helt oacceptabelt. De har man accepterat innan loppet/säsongen. Tycker man reglerna är dumma så ska man försöka påverka att dom ändras på ett annat sätt.

Alla team av någon dignitet gör det ju, om det sedan handlar om att plocka nosar från andremannens bil när förstemannen kört sönder sin nos eller tjat om fuel saving när man inte vill att en snabbare andreman skall utmana en långsam försteman. Regler som är omöjliga att kontrollera och efterleva är bara fåniga, och det enda de bidrar med är att förtroendet för regelskaparen dalar.

om Massa säger att han saktade ned på grund av ett eget beslut måste man lita på det. Ord står mot ord. Alltså begick inte Ferrari ett bevisbart regelbrott och alltså skall de, rimligen, inte straffas. Att straffa någon godtyckligt för något som är "självklart" men inte går att bevisa på något sätt hjälper egentligen inte någon, minst av allt fansen som istället kommer börja muttra om "godtyckliga straff" (vilket ju straffen faktiskt är, om inte nosbyten och tjat om fuel saving också straffas).
Citera
Spelwilly
Halland
Här sen Feb 2008

Hursomhelst så tyckte nog både Alonso, Massa och alla som tittade på loppet att det var tråkigt.
Väldigt avslagen stämning och ingen glädje.
Vettel var ju den som såg gladast ut och han kom 3:a.

Citera
Naqref
Christianstad/Scania
Här sen Jul 2005

Re:

Tobias Lindell skrev:
Naqref skrev:

Att helt ignorera regler på eget godtycke är däremot helt oacceptabelt. De har man accepterat innan loppet/säsongen. Tycker man reglerna är dumma så ska man försöka påverka att dom ändras på ett annat sätt.

Alla team av någon dignitet gör det ju, om det sedan handlar om att plocka nosar från andremannens bil när förstemannen kört sönder sin nos eller tjat om fuel saving när man inte vill att en snabbare andreman skall utmana en långsam försteman. Regler som är omöjliga att kontrollera och efterleva är bara fåniga, och det enda de bidrar med är att förtroendet för regelskaparen dalar.

om Massa säger att han saktade ned på grund av ett eget beslut måste man lita på det. Ord står mot ord. Alltså begick inte Ferrari ett bevisbart regelbrott och alltså skall de, rimligen, inte straffas. Att straffa någon godtyckligt för något som är "självklart" men inte går att bevisa på något sätt hjälper egentligen inte någon, minst av allt fansen som istället kommer börja muttra om "godtyckliga straff" (vilket ju straffen faktiskt är, om inte nosbyten och tjat om fuel saving också straffas).

Jag håller med om att regler som är omöjliga att kontrollera är onödiga regler. Och att teamorderreglerna är sådana regler. Därom behöver vi icke träta (som det skulle kunna heta ). Däremot så är det fortfarande en regel som alla har accepterat i o m att de ställer upp denna säsong. Ferrari har gjort en sportslig bedömning att det var bäst om Alonso vann. Det har jag sympatier för. Jag kan förstå att de iscensatte det när de nu hade möjligheten. Men samtidigt ingår det i spelets regler att man gör det så att ingen upptäcker det... Det klagades extremt mycket på Holländarnas filmningar i VM-finalen i fotboll. DE körde en rövare. Kör man en rövare så kan det gå hem. Det kan avslöjas. Om det avslöjas så ska man acceptera det (jag säger inte att ferrari inte har gjort det). Det är en del av spelet. Man kan ligga inom spelreglerna formellt men ändå dömas ut av publiken. Gör man det så har man förlorat...

Naqref
Christianstad/Scania
Här sen Jul 2005

Re:

Spelwilly skrev:

Men han är ju konstig på riktigt - han är ju tysk!

(För de som inte förstod skämtet så ska jag nämna att jag gillar Vettel, han är sympatisk på något sätt.)

Lillen
Ume
Här sen Jul 2003

Trådstartare
Vilket kanonrejs satt jag och tänkte......
I två tredjedelar av rejset var det skoj , uppiggande och kul.
Bara omkörningar , depåstopp och osäkerhet om slutet.
Men sedan kom det oundvikliga , "i'm faster" från GNÄLLKUNGEN!

Jag gillar inte Alonso alls längre.
Gnällonso är vad han är , kör om istället för att klaga , Buhuu jag är snabbare än Massa men ligger bakom.
Jag skiter i de som tycker att jag har fel , Alonson var helt klart en bättre förare när han körde en långsammare bil.
Då gillade jag att se honom svänga över sin förmåga och bilens förmåga.
I Ferarri har han inte visat annat än att han måste få hjälp för att vinna.
Han är ingen riktig mästare i mina ögon.

Massa gjorde rätt.
Likväl som att Barri gjorde rätt då.
Barri lär flina och vara nöjd att han inte är en Ferarriman längre och fri från tyglarna.
Det är skandal att de inte får ett hårdare straff för ett tydligt regelbrott.
Hade McLaren gjort samma sak hade det blivit ett jävla hallå!

Smakar surt att se sånna här skitrejs! thumbs down

Nico är bättre än Skomakaren.
Helt enkelt och med en dåres envishet håller jag fast vid det.
Så är det denna säsong , även om Skon mycket väl kan briljera nästa år och totalt utklassa Nico.
Inte mig emot så är det ytterligare en till om titeln då.
Men NU , inte en chans för han är sämre!

Kobayashi.
Vilken förare.
Ge honom en bättre bil. thumbs up

Jäkla skitrejs och man blir så trött.
Kul stämning på pallen , Vettel flinade gott innan prisutdelningen.
Han vet att ingen av dem tyckte det var kul men han slapp kritik denna gång.

Jaja HOPPAS Ferarri vågar låta dem göra upp på banan.
Men det är klart Gnällonson har ju säkert ett vattentätt kontrakt att luta sitt gnäll mot.

Linköping
Här sen Okt 2003

Re:

Naqref skrev:
Spelwilly skrev:

(För de som inte förstod skämtet så ska jag nämna att jag gillar Vettel, han är sympatisk på något sätt.)

Det enda bra jag kan säga om Vettel är att han är #%#¤&/ bra på att peka finger.
Citera
Naqref
Christianstad/Scania
Här sen Jul 2005

Re:

Tobias Lindell skrev:
Naqref skrev:
Spelwilly skrev:

Det enda bra jag kan säga om Vettel är att han är #%#¤&/ bra på att peka finger.

*garv*

Lillen
Ume
Här sen Jul 2003

Trådstartare
Re:

Naqref skrev:
Tobias Lindell skrev:
Naqref skrev:
Spelwilly skrev:

*garv*

Denna gång lär han pekat fingret och sagt inombords att nu får ni igen grebbar för nu är det ni som får all skit , jag slipper haha.

knutstorp
Här sen Jan 2008

Re:

Tobias Lindell skrev:

Helt underbart sagt.....

Lennart Mäkinen
Hjälsta
Här sen Nov 2002

Nånstans tycker jag att det är mer OK att man håller positionerna i mål för teamets skull än att man byter på slutet. Hade Alonso varit snabbare än Massa skulle han ha varit framför av egen kraft. Hade hans start varit lika snabb hade inte Vettel hunnit stänga honom.
Undrar om inte Ferrari ångrar att de kontrakterat Massa inför nästa år...

Christianstad/Scania
Här sen Jul 2005

Re:

Lennart Mäkinen skrev:

Kontrakt är till för att brytas.

Lillen
Ume
Här sen Jul 2003

Trådstartare
Re:

Naqref skrev:
Lennart Mäkinen skrev:

Kontrakt är till för att brytas.

Kommer massa att bli lika obekväm som Barrichello blev under Skomakaråren?

Slåtte
Här sen Nov 2002

Re:

david-o skrev:
Naqref skrev:
Robban1 skrev:
Sörpan skrev:
Skicka böterna vidare till Massa...

Varför?

Jag blev lite fundersam till det oxå men det är självklart; han var delaktig i att beslutet verkställdes han oxå.

Det är ju ganska klart att Massa utförde ordern på så klumpigt sätt som det bara var möjligt, vilket gjorde att hela stallet fick stå och skämmas extra mycket efter det tråkiga beslutet.

Jag ville bara spetsa till debatten lite grann...

Men visst gjorde Massa det alltför demonstrativt...

Men man kan ju undra varför Massa bet ifrån så mycket när Alonso var på väg förbi tidigare i loppet?

Men snacket om Alonso som gnällig går jag inte på. Tror inte att han är gnälligare än någon annan förare. Kom ihåg att vi har med extrema vinnarskallar att göra.

"Raksträckor är bara en transport till nästa kurva"
Citera
Sörpan
Slåtte
Här sen Nov 2002

Apropå Österrike 2002 så fick väl Ferrari böter för att de jönsade till prisutdelningen? Efter det blev stallorder "förbjudna"...

"Raksträckor är bara en transport till nästa kurva"
Citera
Emil Sällberg
Stockholm
Här sen Jan 2008

Re:

Sörpan skrev:
Apropå Österrike 2002 så fick väl Ferrari böter för att de jönsade till prisutdelningen? Efter det blev stallorder "förbjudna"...
Stämmer bra. De fick om jag inte minns fel $1 000 000 i böter för tilltaget på pallen.

Tycker att det är svårt att säga om stallorder ska vara tillåtna eller inte. Självklart vill stallen vinna ett VM, men samtidigt så förstör det ju sporten för fansen. Däremot så är det väldigt tråkigt som det är nu, att stallorder finns, bara det att de utförs på annat sätt. Ingen vågar dessutom erkänna att det finns förstaförare och andraförare. Att det tisslas och tasslas om det förstör nästan mer än stallorderna i sig i mina ögon.
Citera
david-o
Baar - CH
Här sen Jun 2005

Re:

Lennart Mäkinen skrev:
Nånstans tycker jag att det är mer OK att man håller positionerna i mål för teamets skull än att man byter på slutet. Hade Alonso varit snabbare än Massa skulle han ha varit framför av egen kraft. Hade hans start varit lika snabb hade inte Vettel hunnit stänga honom.

Hans start var lika bra som Massas men Vettel låste honom och Massa fick fritt fält... världen är inte så svartvit som du alltid målar upp den. Det är F1 vi snackar om, inte folkrejs där man kan preja sig förbi om man vill om.

2002 Fick Ferrari böta 500k$ för team-order och 500k$ för dåligt uppförande på pallen.

magnusrx7
Gränna, Jönköping
Här sen Jan 2003

Nån som såg BBC? Eddi Jordan hade inte mycket till övers...
Rusade in i Ferraris garage och drog ut ... vad han nu heter där bossen...

Brundel hade dock en poään i att Alonso har nog sett till att ha ett "bra" kontrakt den här gången så det inte blev som när han körde med Hamilton!

Tråkigt för oss som tittar sa DC, men nödvändigt för Ferrari.

Ibland önskar man att F1 va lite mer Amerikanskt.... ALLT för publiken!

// Magnus

Lennart Mäkinen
Hjälsta
Här sen Nov 2002

Re:

david-o skrev:
Lennart Mäkinen skrev:
Hade hans start varit lika snabb hade inte Vettel hunnit stänga honom.

Hans start var lika bra som Massas men Vettel låste honom och Massa fick fritt fält... världen är inte så svartvit som du alltid målar upp den. Det är F1 vi snackar om, inte folkrejs där man kan preja sig förbi om man vill om.
Alltid?
Det går att köra förbi i F1, men kräver lite stake och lite tur. Kommer man inte förbi på banan eller i depån så ska man vara bakom.

Halland
Här sen Feb 2008

Re:

Lennart Mäkinen skrev:
david-o skrev:
Lennart Mäkinen skrev:

Alltid?
Det går att köra förbi i F1, men kräver lite stake och lite tur. Kommer man inte förbi på banan eller i depån så ska man vara bakom.

+1

Citera
david-o
Baar - CH
Här sen Jun 2005

Re:

Lennart Mäkinen skrev:
david-o skrev:
Lennart Mäkinen skrev:

Alltid?
och när Alonso visade staken mot Kubica blev det ett jäkla liv för att det var så fult och PK-klubben körde igång hela sin kampanj.... blir liksom aldrig något sunt förnuft inblandat, bara extremåsikter hela tiden.

Spelwilly
Halland
Här sen Feb 2008

Re:

david-o skrev:
Lennart Mäkinen skrev:
david-o skrev:
Lennart Mäkinen skrev:

Alltid?
och när Alonso visade staken mot Kubica blev det ett jäkla liv för att det var så fult och PK-klubben körde igång hela sin kampanj.... blir liksom aldrig något sunt förnuft inblandat, bara extremåsikter hela tiden. (det sista lägger jag dock inte bara över på dig utan mer som ett allmänt uttalande)

Ja men han körde inte om på asfalten utan på gräset. Om han åtminstånde haft två hjul på gräset hade jag köpt det.

Citera
Elitracing (åskådarracing)
FORMULA 1 GROSSER PREIS SANTANDER VON DEUTSCHLAND 2010
<<   1, 2, 3, 4, 5   >>
8434 besök totalt
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande