Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Elitracing (åskådarracing)
![]() |
<< 1, 2, 3, 4, 5 >> 8434 besök totalt |
Re:
Alla team av någon dignitet gör det ju, om det sedan handlar om att plocka nosar från andremannens bil när förstemannen kört sönder sin nos eller tjat om fuel saving när man inte vill att en snabbare andreman skall utmana en långsam försteman. Regler som är omöjliga att kontrollera och efterleva är bara fåniga, och det enda de bidrar med är att förtroendet för regelskaparen dalar. om Massa säger att han saktade ned på grund av ett eget beslut måste man lita på det. Ord står mot ord. Alltså begick inte Ferrari ett bevisbart regelbrott och alltså skall de, rimligen, inte straffas. Att straffa någon godtyckligt för något som är "självklart" men inte går att bevisa på något sätt hjälper egentligen inte någon, minst av allt fansen som istället kommer börja muttra om "godtyckliga straff" (vilket ju straffen faktiskt är, om inte nosbyten och tjat om fuel saving också straffas). |
||||||||
Hursomhelst så tyckte nog både Alonso, Massa och alla som tittade på loppet att det var tråkigt.
Väldigt avslagen stämning och ingen glädje. Vettel var ju den som såg gladast ut och han kom 3:a. _________________ Willy Speljak Corvette C4 Husbil |
||||||||
Re:
Jag håller med om att regler som är omöjliga att kontrollera är onödiga regler. Och att teamorderreglerna är sådana regler. Därom behöver vi icke träta (som det skulle kunna heta ![]() _________________ Anders Eriksson Nu med fröken senap. Renå Twingo -96. Aka Mlle Dijon. |
||||||||
Re:
Men han är ju konstig på riktigt - han är ju tysk! ![]() (För de som inte förstod skämtet så ska jag nämna att jag gillar Vettel, han är sympatisk på något sätt.) _________________ Anders Eriksson Nu med fröken senap. Renå Twingo -96. Aka Mlle Dijon. |
||||||||
Vilket kanonrejs satt jag och tänkte......
I två tredjedelar av rejset var det skoj , uppiggande och kul. Bara omkörningar , depåstopp och osäkerhet om slutet. Men sedan kom det oundvikliga , "i'm faster" från GNÄLLKUNGEN! Jag gillar inte Alonso alls längre. Gnällonso är vad han är , kör om istället för att klaga , Buhuu jag är snabbare än Massa men ligger bakom. Jag skiter i de som tycker att jag har fel , Alonson var helt klart en bättre förare när han körde en långsammare bil. Då gillade jag att se honom svänga över sin förmåga och bilens förmåga. I Ferarri har han inte visat annat än att han måste få hjälp för att vinna. Han är ingen riktig mästare i mina ögon. Massa gjorde rätt. Likväl som att Barri gjorde rätt då. Barri lär flina och vara nöjd att han inte är en Ferarriman längre och fri från tyglarna. Det är skandal att de inte får ett hårdare straff för ett tydligt regelbrott. Hade McLaren gjort samma sak hade det blivit ett jävla hallå! Smakar surt att se sånna här skitrejs! ![]() Nico är bättre än Skomakaren. Helt enkelt och med en dåres envishet håller jag fast vid det. Så är det denna säsong , även om Skon mycket väl kan briljera nästa år och totalt utklassa Nico. Inte mig emot så är det ytterligare en till om titeln då. Men NU , inte en chans för han är sämre! Kobayashi. Vilken förare. Ge honom en bättre bil. ![]() Jäkla skitrejs och man blir så trött. Kul stämning på pallen , Vettel flinade gott innan prisutdelningen. Han vet att ingen av dem tyckte det var kul men han slapp kritik denna gång. Jaja HOPPAS Ferarri vågar låta dem göra upp på banan. Men det är klart Gnällonson har ju säkert ett vattentätt kontrakt att luta sitt gnäll mot. _________________ Jocke Hellqvist. |
||||||||
Re:
Det enda bra jag kan säga om Vettel är att han är #%#¤&/ bra på att peka finger. ![]() ![]() |
||||||||
Re:
*garv* ![]() _________________ Anders Eriksson Nu med fröken senap. Renå Twingo -96. Aka Mlle Dijon. |
||||||||
Re:
![]() Denna gång lär han pekat fingret och sagt inombords att nu får ni igen grebbar för nu är det ni som får all skit , jag slipper haha. _________________ Jocke Hellqvist. |
||||||||
Nånstans tycker jag att det är mer OK att man håller positionerna i mål för teamets skull än att man byter på slutet. Hade Alonso varit snabbare än Massa skulle han ha varit framför av egen kraft. Hade hans start varit lika snabb hade inte Vettel hunnit stänga honom.
Undrar om inte Ferrari ångrar att de kontrakterat Massa inför nästa år... _________________ Man kan inte ha samma bil hela livet! |
||||||||
Re:
Kommer massa att bli lika obekväm som Barrichello blev under Skomakaråren? _________________ Jocke Hellqvist. |
||||||||
Re:
Jag ville bara spetsa till debatten lite grann... ![]() Men visst gjorde Massa det alltför demonstrativt... Men man kan ju undra varför Massa bet ifrån så mycket när Alonso var på väg förbi tidigare i loppet? ![]() Men snacket om Alonso som gnällig går jag inte på. Tror inte att han är gnälligare än någon annan förare. Kom ihåg att vi har med extrema vinnarskallar att göra. _________________ ///Mvh Sören Hall (fd Kristensson) "Raksträckor är bara en transport till nästa kurva" |
||||||||
Re:
Tycker att det är svårt att säga om stallorder ska vara tillåtna eller inte. Självklart vill stallen vinna ett VM, men samtidigt så förstör det ju sporten för fansen. Däremot så är det väldigt tråkigt som det är nu, att stallorder finns, bara det att de utförs på annat sätt. Ingen vågar dessutom erkänna att det finns förstaförare och andraförare. Att det tisslas och tasslas om det förstör nästan mer än stallorderna i sig i mina ögon. |
||||||||
Re:
Hans start var lika bra som Massas men Vettel låste honom och Massa fick fritt fält... världen är inte så svartvit som du alltid målar upp den. Det är F1 vi snackar om, inte folkrejs där man kan preja sig förbi om man vill om. 2002 Fick Ferrari böta 500k$ för team-order och 500k$ för dåligt uppförande på pallen. _________________ David Olsson Lotus Elise SC |
||||||||
Nån som såg BBC? Eddi Jordan hade inte mycket till övers...
Rusade in i Ferraris garage och drog ut ... vad han nu heter där bossen... Brundel hade dock en poään i att Alonso har nog sett till att ha ett "bra" kontrakt den här gången så det inte blev som när han körde med Hamilton! Tråkigt för oss som tittar sa DC, men nödvändigt för Ferrari. Ibland önskar man att F1 va lite mer Amerikanskt.... ALLT för publiken! // Magnus _________________ Magnus Berglund Mazda Rx7 1981 Rx5 1977 Wankel? Yes! ![]() |
||||||||
Re:
Det går att köra förbi i F1, men kräver lite stake och lite tur. Kommer man inte förbi på banan eller i depån så ska man vara bakom. _________________ Man kan inte ha samma bil hela livet! |
||||||||
Re:
+1 _________________ Willy Speljak Corvette C4 Husbil |
||||||||
Re:
_________________ David Olsson Lotus Elise SC |
||||||||
Re:
Ja men han körde inte om på asfalten utan på gräset. Om han åtminstånde haft två hjul på gräset hade jag köpt det. _________________ Willy Speljak Corvette C4 Husbil |
||||||||
![]() |
Elitracing (åskådarracing)
![]() |
<< 1, 2, 3, 4, 5 >> 8434 besök totalt |