Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
SÄLJES Sportbilar, banpreppade gatbilar
![]() |
1833 besök totalt |
SÄLJES: Renault Clio 16v -92 "Cup"
Hej! Jag känner nu att det börjar bli trångt i garaget! Så det dags att sälja min clio mild seven med en liten tår i ögat.. Bilen är en fd. Clio Cup bil som är besiktigad och godkänd med bla. bur och ändrad spårvidd. Ca840kg med halv tank. Motorn är lättad och balanserad, extraktor och databoxen har optimerats. Bilen har bromsats till 137 hk. på hjulen ca 165 i motorn. Motorfästen från Renault Sport Avgassystem från Devil, samma som användes i Clio Cup. Växellådan är förstärkt med bla. skiftgafflar i stål, förstärkt ingående axel, 2:ans och 3:ans drev förstärkta ändrad utväxling på växelarmen. Sasch race koppling (av å på).. Stötdämparna är DeCarbon Clio Cup dämpare och torsionstavarna är utbytta mot kraftigare och mer vridstyva. Länkarmar från Renault 19. Ändrade hjulvinklar. Bakvagnen är unik för de här bilarna med bla. mer negativ camber. Framskivorna är Tar-ox med blå Pagid belägg och bakskivorna är CliOCup skivor med orginalbelägg. Dimljushålen ersatta med CliOCup kyltunnlar/luftintag. OZ Racing fälgar 15" med Toyo R888 195/50. orginal clio 16v fälgar med gatdäck Sparco stol med sandtler bälte endast 4500 mil ![]() http://www.garaget.org/?car=98900 Pris: 75000kr Jag nås på 070-3312006 efter 1630 eller skicka ett pm _________________ Johannes Werger Bmw M3 e30 -88 såld Renault Clio 1.8 16v "cup" -92 Mazda miata -95 |
![]() |
SÄLJES Sportbilar, banpreppade gatbilar
![]() |
1833 besök totalt |