Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
815 besök totalt |
Sponsring?
Jag har ett par företag som är intresserade av att lämna lite bidrag till racing, hur gör man för att dom ska kunna lämna ut pengarna till mig, måste man driva bilen som ett företag eller förening för att dom ska kunna ge mig pengarna utan att betala skatt mm. _________________ Niklas Lövgren |
Finns info här:
www.prv.se/bolag Man måste vara minst 3 pers. för att bilda en ekonomisk förening. Annars går det med enskild firma också, bara du får F-skattsedel och momsregistreras. Men då blir det inte en egen juridisk person. Annars kanske de kan köpa saker åt dig, istället för att ge dig pengar? Det finns en del regler eller om det är riktlinjer kring sånt. Jag tror att det är skattebefriat att bidra till utrustning för sportutövning, men inte att ge ersättning. Men jag kommer inte ihåg exakt hur det är, kanske finns mer info under RSV:s hemsida? När det gäller motorsport är ju pengar till redskap och utrustning en ganska stor del av kostnaden... _________________ /Anders Ytterström #24, #64, #88 |
I sportskyttet löser vi det genom att förbundet fakturerar det sponsrande företaget på sponsringsbeloppet. Sen tar man ut sponsormedel som kostnadsersättningar, t.ex inköpta grejor eller reseersättningar.
_________________ Pär Hylander |
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
815 besök totalt |