Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Våra race- och banåkarbilar
![]() |
<< 1, 2 2 besök senaste veckan (11601 totalt) |
man får inte mycket gjort på kvällarna med en 1månaders gammal bebis men ikväll kom jag till garaget
![]() fortfarande samma dåliga mobilkamera ![]() ![]() bestämt plats för hjärtat ![]() fått rensa mycket ![]() ![]() motorfäste _________________ Niklas johansson The Hardest cars to chase are GERMEN CARS- L.A.P.D |
||||
![]() Det gillar jag!!!!! ![]() ![]() ![]() Tänk vad kul det ska bli att läsa vad alla BMW-fantaster kommer tycka! ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Kör hårt! _________________ Per Lidbom i3S ACS -18 M5 e28 -86 M5 e39 -99 M540i/6 touring (snart M5) -01 ...och en jädra massa cyklar. |
||||
För 10 år sen skulle jag nog ha spytt galla över dig. Fortfarande tycker jag att en M60 motor hade varit bättre, men detta är ju faktiskt ganska cool!
![]() ![]() kommer du köra förgasare eller ska du ha i ett riktigt sprut? Drömläge: Mmmm ett sprut med separata spjäll, mappat på TPSen. Viljet ljud... Drömläge av ![]() ![]() _________________ Henrik Ryberg BMW Z4 med S55B30 DCT Sponsrad av: www.motorsportshop.nu www.maxxecu.se 021 Motor @Oggeracing |
||||
Nu snackar vi motorbyte.
Är det gamla Camaromotorn....så har du väl 400 hk. Man ska inte underverdera stötstänger och fyrportsförgasare.. ![]() Vi har ju skaffat på oss ett stort antal BWM de senaste åren och vi håller ochså på att samla delar till ett chevybygge. Själva byggstarten ligger långt fram i tiden.....men hitills det flnns LT1, GeTraglåda, 730/740 bakvagnar, Evo-bräddare, fälgar mm. _________________ Håkan Carlsson 070-57 323 57 Bil: BMW e36R TimeAttack https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=49630&postdays=0&postorder=asc&start=462 |
||||
det blir en zz4 motor med budget grejer inne i motorn, sen kommer det vara "hotrod"grenrör för det är TAJT att på plats med allt. FÖRGASARE blir det för det ligger en fin på hyllan
![]() Så jag är nöjd om det kommer fram 380 pållar ur motorn med mycket vill ju alltid ha mera ![]() EN FRÅGA: kommer mina motorfästen att hålla ? jag tänker om man kör av och in i räcket på banan så är det ju många kilon som vill flyttas framåt. hoppas jag kommer ner till garaget i helgen å kan fortsätta ![]() _________________ Niklas johansson The Hardest cars to chase are GERMEN CARS- L.A.P.D |
||||
Re:
Bilden är för dålig...för att jag ska kunna se på min skärm.. ![]() _________________ Håkan Carlsson 070-57 323 57 Bil: BMW e36R TimeAttack https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=49630&postdays=0&postorder=asc&start=462 |
||||
fick åka förbi med riktiga kameran
![]() som jag skrev tidigare.. kommer dessa hålla vid en hård smäll ? ![]() mycket att bygga om ![]() ![]() Inte mycket vikt framför framvagnen ![]() _________________ Niklas johansson The Hardest cars to chase are GERMEN CARS- L.A.P.D |
||||
Roligt projekt
![]() Jag håller ju på med min Ford 302:a, lite lagom bonntrim som vinterterapi. Det jag är så positivt överraskad över är hur "billigt" det är att trimma USA V8 typ CSB, Ford SB, jämfört med andra märken från andra kontinenter. När det gäller hp/kr är det svårt att slå jänkarna. Lycka till med resten. _________________ Janne Josefsson Porsche 911 SC 1982 Ford Mustang HT 1965 BMW F11 520D bruksis IPteknik Väst AB SVKG 55 |
||||
Re:
Nej....jag tror inte det håller. 150 km/h över en kurb.......så kommer motorn hamna på framvagnsbalken. Stötta från rambalken till toppen. _________________ Håkan Carlsson 070-57 323 57 Bil: BMW e36R TimeAttack https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=49630&postdays=0&postorder=asc&start=462 |
||||
Re:
motorfäste ver.2 får alltså byggas sist av allt så jag får plats med allt annat men nu är det snart äntligen måndag och då ska jag vara nere i garaget ![]() _________________ Niklas johansson The Hardest cars to chase are GERMEN CARS- L.A.P.D |
||||
_________________ Niklas johansson The Hardest cars to chase are GERMEN CARS- L.A.P.D |
||||
intresset är fortfarande högt men ekonomin är inte den bästa när man ska försörja mig fru barn och hund.. har inte ens haft råd att köpa corvette org grenrör för att kunna dra avgassystem för att sedan kunna bygga färdigt nya torped väggen.. för det mesta finns på hyllan för att bygga färdigt.
Men så fort tanten skaffar jobb så kommer det byggas ![]() _________________ Niklas johansson The Hardest cars to chase are GERMEN CARS- L.A.P.D |
||||
![]() |
Våra race- och banåkarbilar
![]() |
<< 1, 2 2 besök senaste veckan (11601 totalt) |