Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Våra race- och banåkarbilar
![]() |
<< 1, 2, 3 ... 56, 57, 58 3 besök senaste veckan (191526 totalt) |
Re:
Vad körde du för däck? 1.36.2 är helt okej. 1.37 med passagerare är ännu bättre egentligen. På min bil tappar jag ett par sek med passagerare. Jag har kört 1.38.4 med min Renault men Gotland är en bana som det tar tid att hitta ett bra spår runt. Finns säkert potential att kapa mer då du har effekten som kapar mycket tid på rakorna. Under 1.30 är riktigt snabbt. Låga 1.30 motsvarar de snabbaste standardbilarna. De flesta bilarna på banan ligger på lite drygt 1.40 tider. Kul att bilen verkar funka _________________ ![]() Renault 5 GTE -88 |
||||
Re:
Nu åkte jag med ca 530-570hk skulle jag tro. Men det är inte på många ställen man kommer upp till toppvarv å effekt, för det mesta shortshiftar man och åker mer på vrid. Bilen väger nog lite mer än en standardbil, skulle tippa på ca 1400 med mig i. _________________ Jonas Edling |
||||
Re:
Jag åkte MPSC 2250/40 fram och Pirelli Dragon Corsa bak 235/40-18. Är övertygad om att med lite småjusteringar på bilen, och en hel del på chauffören... Borde man kunna kapa iaf 3-4 sekunder per varv. _________________ Jonas Edling |
||||
![]() |
Våra race- och banåkarbilar
![]() |
<< 1, 2, 3 ... 56, 57, 58 3 besök senaste veckan (191526 totalt) |