Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
Våra race- och banåkarbilar BMW 328 Touring -95 såld | 1, 2, 3 >> 9113 besök totalt |
Sådär ja, tänkte slänga upp en tråd om mitt nya projekt, min gammla 325 Coupe hittas HÄR och den kommer användas tills vidare.
om bilen 328 Touring -95 Montrealblau Ingen taklucka Takräcke (bra att kunna ha takbox på banbilen ) Dragkrok (bra att kunna ra husvagn med banbilen ) AC ur funktion (känns bra att ta bort den då) I övrigt så är den helt standard, vilket känns skönt. Planer Ja planer finns ju alltid men kommer plocka över alla prylar från 325:an. Det som ska plockas över. *Ksport Trackracing chassi med 16kg/mm (157n/mm) fjädrar fram och 18kg/mm (176n/mm) fjädrar bak. *330 E46 skivor och ok fram med Carbotech XP10 *Carbotech XP8 bak *Stålomspunna bromsslangar *H&R krängare 28mm fram och 21mm bak *Bromsad diff, tänkte plocka i en 3,46 utväxling och byta medbringare då klumpen är till 325 *Sabelt Akropolis ratt med Snap-off nav *Sabelt Taurus XL stol + egentillverkat underrede *Sandtler 6punktsbälte *Mätare, vattentemp, oljetemp, oljetryck och varvräknare *"Mittkonsol" med brytare osv *Specialsvarv alu växelspak *Camberstag bak *Bärarmar + bussning med hållare fram *Styrleder *Hela spindeln med bromskylningssköld osv *Fjäderbensstag fram och bak *Spacers *Pinnbult *och såklart mina r-däck Alltså kommer det inte va mycket spännande kvar på 325:an, bara kaross med slut chassi typ, men rullande, så om någon vill ha är det bara att bjuda på, komplett inredning utom stora mattan finns, tror jag. Här kommer en bild som togs precis jag kommit hem efter köpet. Samt några bilder från idag 5 augusti 2010 efter tvätt och första dekaltrimmningen Svårt att få rätt känsla med färgen men tror jag lyckades hyffsat på sista bilden. Plockade även bort M emblemet på bakluckan eftersom det inte är nått M över huvudtaget, sen funderar jag på om jag ska plocka bort 328i emblemet också. _________________ Viktor Starkman |
||||
Ja det blir nog skoj , det blir det billiga trimmet i form av s50 grenrör och nått trevligt avgas, får se hur det blir med den biten sen m50 insug och en mappning, borde räcka, blir ju ett rejält kliv upp från 325:an både i vrid och hästar, vridet redan nu är ju mycket goare än i m50:in. _________________ Viktor Starkman |
||||
Blir intressant att följa denna bil, skulle nämligen själv kunna tänka mig att bygga på en touring i framtiden.
Var har du hittat BMW SC-märket, de var slut när jag frågade sist. |
||||
Det är ju smidigt med touring, smidigt att få i bur, smidigt att få in hjul och resten av packningen Hade en liten bunt, men dum som jag var klabbade jag på ett märke på verktygsväskan så hade bara ett kvar _________________ Viktor Starkman |
||||
Javisst, det enda rätta , fast din Alpina är ju den ultimata e36 Touringen, som kom så standard alltså , men fler än Compacterna tror jag nog inte vi kan hur mycket vi än vill . Jag är med som arrangör på Knutan och jag kommer köra så mycket jag kan men med Coupen, kommer börja rensa Touringen nu i helgen så mycket jag kan. Var för övrigt jag som besiktigade din bil på Anderstorp _________________ Viktor Starkman |
||||
|
||||
För övrigt verkar den vara en klockren bil att bygga på Viktor, räkna med besök i garaget!
Haha, game on! |
||||
Du är välkommen! Men som sagt så kommer det börja ordentligt under hösten beroende på hur mycket mer 325:an orkar förståss . Det som måste göras innan rivning i kombin är att lufta bromsarna på 325:an, sen är den redo för knutan, ska även byta växelspak i kombin då det är sladdrigt som bara den, även bussningen i hållaren, har en bättre begagnad som är relativt stum fortfarande, sen ska det rivas! Har till och med laddat upp med lite mer Label-off, spackelspadar samt en ny varmluftspistol _________________ Viktor Starkman |
||||
Riktigt trevligt! Damp ner ett 325 insug hos mig häromdan oxå Letar oxå S50 grenrör... "Muskelkombi"= Ska bli riktigt skoj o följa din tråd! Finns väl en viss risk (läs mkt troligt) att en hel del grejor kopieras över på min egen...
_________________ Christian Larsson |
||||
Va trevligt, insuget har jag ju redan, men får nog skaffa ett till så 325:an är komplett sen, det jag funderar på är hur det ska monteras, har inte riktigt förstått det. Man får väl hoppas på såpass fina siffror som mr Sjöström, 235.8hk är ett bra kliv från 325:an som nog bara har 170 kvar . Du får kopiera precis hur mycket du vill , usch, börjar få dumma ideer nu, vill ha klart kombin NU så jag kan köra den på Knutan nästa helg, men jag börjar jobba på måndag så det blir lite svårt, hade jag inte gjort det hade det nog gått , jaja, den som väntar på nått gott väntar alltid förlänge _________________ Viktor Starkman |
||||
Vi får väl ta o hoppas på ännu finare siffror... Ang kopieringen så tackar o bugar ja på förhand _________________ Christian Larsson |
||||
Hoppas kan man ju alltid göra , bara du inte har samma färg på bilen så är det lugnt _________________ Viktor Starkman |
||||
Helt klart! Nädå min e cosmosschwarz met. _________________ Christian Larsson |
||||
Gött, då är det bara att köra på . Håller på att fundera hur man smidigast demonterar AC:n, är det bara 2 slangar som går från kompressorn mot torpeden? och fungerar det med en m50 rem när kompressorn är borta eller är det en separat rem? .. inte kollat så noga än Kommer antagligen att slänga dit kylaren från 325:an då den är helt ny, beroende på hur denna ser ut förståss. _________________ Viktor Starkman |
||||
På min Compact var det två slangar mot torpeden, och seperat rem till kompressorn. Detta gäller dock 318ti, men det borde ju vara samma med slangarna i alla fall.
|
||||
ok, kikade lite på etk och det kan kanske vara separat rem, vore smidigt isåfall, är förhoppningsvis ingen gas kvar heller, den kyler iaf inte _________________ Viktor Starkman |
||||
Idag började jag rivandet, efter att jag luftat bromsarna på 325:an skulle jag flytta på 328:an så jag kunde rulla ut 325:an ur garaget men då hade handbromsen satt sig nått grymt så fick lyfta upp den o plocka bort skiva o hela kittet men det löste sig till slut.
Sen åkte bilen in i garaget och jag började riva, kostaterar att det är mycket ljuddämpning i en touring, tjock också . Detta är resultatet av eftermiddagens övningar. Provade också att ta bort lite asfaltsmatta med nya varmluftspistolen, funkade fint, och till min stora glädje ser jag att det är lackerat under asfaltsmattan, inte som för de flesta där det bara är grundfärg under , har varit så i alla mina 3 bmw som jag rensat, måste va tur? _________________ Viktor Starkman |
||||
Skulle idag byta växelspak till den som satt i 325:an som var lite lagom sköna lägen, så efter mycket om och men fick jag loss spaken i 328:an och till min förvåning var speken inte riktigt som jag tänkt mig.
Den övre är den som satt i 328:an, enligt ETK är det samma spak i alla e36 Detta betyder alltså att min fina aluspak inte kommer funka i denna bil, men något måste ju vara fel? För med den spaken som satt i var lägena jätte långa, så frågan är om bussningen till växelväljaren på lådan är helt uppnött? För i mina ögon ser den där spaken verkligen ut som en shortshift... _________________ Viktor Starkman |
||||
Våra race- och banåkarbilar BMW 328 Touring -95 såld | 1, 2, 3 >> 9113 besök totalt |