Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
SÄLJES
e30 Väghållningskit, Coilovers, DTM bakvagn (millway) SÅLT!
3316 besök totalt
Johan_C
Norrälje
Här sen Apr 2008
Inlägg: 12


Trådstartare
e30 Väghållningskit, Coilovers, DTM bakvagn (millway) SÅLT!

Hej!
Byggde du en e30 turbo och glömde bort väghållningen? då har jag rätta prylarna för dig! Eller du kanske bara vill ha en e30 som är lite extra trevlig i kurvorna eller varför inte en potent banbil?

Det flesta grejerna är inköpta på millway.se är nya och enbart provmonterat.
Saker som kommer från annat håll är hjullager och bärarmar samt "DTM-bakvagnen"


Till det trevliga!

*Framvagnspaket justerbart camber/toe/höjd:

(Coiloversfjäderben, 2500kr)
(51mm std fjäderben/ coiloverkit från millway) Vä/Hö inkl nya hjullagel, (kostar över 4000kr att bygga)
-----


(Delpaket 1 5900kr):
-Bilstein Grupp-N 300/300 Fram E30, 3800kr(6360kr)
-Topplager Justerbart E30,1550kr(2595kr)
-Hjälpfjädrar, 300kr(500kr)
-Racefjäder ID 2,5" längd 6", 750kr (1254kr)
-----


(Delpaket 2 2200kr):
-Bärarmar Vä/Hö, 750kr (1246 kr)
-Exentrisk bärarmsbussning Fram E30 (delrin), 300kr(550kr)
-e36 styrväxel, 3,2 varv (inkl nya e30 styrstag, krävs för montering på e30),1400kr(1850kr)
-----

Hela framvagnspaketet 9500 kr! annars 11350kr enskilt,
Totalt "nypris" 18374 kr



*Bakvagnspaket justerbart camber/toe:

-"DTM-justering" camber/toe bakvagn (färdigbyggd, ej millway kit), 5000kr enbart DTM-kitet på millway kostar 4000kr
-Stötdämparlager bak E30 (millway),850kr (1395kr)
-Diffbussning E30 (delrin), 300(495kr)
-Monteringsats för racinfjädrar bak, 600kr (995kr)
-Bilstein Grupp-N bak. 200/200, 3300kr (5470 kr)
-Racefjäder ID 2,25" längd 5", 700kr(1150kr)

Hela bakvagnspaketet 7750 kr! Totalt "nypris" 13505 kr (exkl bakvagn)



*Bromspaket 2400kr:

-Stålomspunna bromsslangar till E30, 850kr(1425kr)
-Mässingsstyrningar för bromsok, 300kr(495kr)
-std Bromsok/skivor (fram/bak komplett),1500 kr
-----



- Millway krängningshämmarkit justerbart (fram/bak),2200kr (4300kr)

-Lilla slutväxeln (diffklumpen) 25% spärr, lameller, 1500kr


Köp allt som ett kit för 20 000kr! jag begär annars 28450kr för allt enskilt!
nypris över 41000kr!


Respektera att jag först och främst säljer som paket, dvs:

1.*Framvagnspaket justerbart camber/toe/höjd

2.*Bakvagnpaket justerbart camber/toe

3.*Bromspaket

4. Krängningshämmarkit justerbart (millway)

5. Slutväxel, 25% diffspärr

Bilstein Grupp-N dämparna säljs även separat!

Men tar givetvis emot intresset av enskilda delar/delpaket.

Sakerna finns att hämta i Norrtälje trakten, 1 tim norr om Stockholm

Hälsningar Johan Carlén
0733-120244 (vardagar mellan 17-22 eller helger)

_________________
Johan Carlén
Citera
jonka
Linköping
Här sen Okt 2003
Inlägg: 1458



Utväxling på slutväxeln?


Mvh Jonathan

_________________
Jonathan Nilsson
SAAB 90 T16
Alfa Romeo 2000 GTV 1973
Citera
Johan_C
Norrälje
Här sen Apr 2008
Inlägg: 12


Trådstartare
uppdaterar med lite bilder ;P
















_________________
Johan Carlén
Citera
Johan_C
Norrälje
Här sen Apr 2008
Inlägg: 12


Trådstartare
Ska kolla upp vilken utväxling diffen har nu i veckan, då jag inte bor vid garaget...

_________________
Johan Carlén
Citera
Marcus J arlson
Ängelholm
Här sen Nov 2008
Inlägg: 623



Wow vilka grejer! synd att man byggt mycket färdigt själv ;P

Jag tar krängarhämmarkittet, stålomspunna bromsslangarna, mässingsstyrningar, och diffbromsen ifall den har en användbar utväxling (3,73 eller mer, kanske mindre också), kan även vara intresserad av "DTM-justering" kittet, vad är det för uniballs och vilka graders justeringar är det? (såg att det var lätt att "överbygga" det för mycket åt något håll).

EDIT: Även styrväxeln kan vara intressant
EDIT2: Även hjälpfjädern och spacern till den fram ifall du vill dela det paketet.

Tyvärr har jag allt det andra annars hade det varit intressant. Släng gärna över ett PM med priser och om du kan hitta ett fint "grupppris" på detta

Mitt nummer är 0738063220, ring helst efter 1700 men jag är tillgänglig hela dagen ifall det är brådska, eller skicka pm med uppgifter osv

_________________
timmy1701
BMW Z3 2.8 Coupé 1999
BMW 325D Touring 2008
Citera
Stoltan
Gävle
Här sen Sep 2004
Inlägg: 382



Hej,

Jag anmäler intresse på följande delar.

- Millway krängningshämmarkit justerbart (fram/bak),2200kr (4300kr)
- Lilla slutväxeln (diffklumpen) 25% spärr, lameller, 1500kr
-"DTM-justering" camber/toe bakvagn (färdigbyggd, ej millway kit), 5000kr enbart DTM-kitet på millway kostar 4000kr
-e36 styrväxel, 3,2 varv (inkl nya e30 styrstag, krävs för montering på e30),1400kr(1850kr)

Ringer dig efter 17 idag.

// Niclas

_________________
Niclas Stolt
Banbil: BMW 318IS -90 *såld*
Citera
Johan_C
Norrälje
Här sen Apr 2008
Inlägg: 12


Trådstartare
får tacka alla för intresset, jätte kul!
Med största sannolikhet så har jag sålt hela kittet idag. Väntar bara på handpenning som är på väg in på kontot.

edit, Sålt

_________________
Johan Carlén
Citera
Marcus J arlson
Ängelholm
Här sen Nov 2008
Inlägg: 623



Nooooooo

Då blir i alla fall någon lycklig, får man fråga nu efter varför du inte behöll det? Känns som en optimerad setup till en e30a.

_________________
timmy1701
BMW Z3 2.8 Coupé 1999
BMW 325D Touring 2008
Citera
Johan_C
Norrälje
Här sen Apr 2008
Inlägg: 12


Trådstartare
hehe ja det undrar jag också
Nej men verkligheten kom i kapp. Har flyttat och bor inte vid garaget längre. Nya kostnader tillkom och intresset började sina. Valde kanske lite för dyra grejer/banorigenterat så användbarheten blev lite lidande tycker jag.

Det tar verkligen emot att sälja projektet!

_________________
Johan Carlén
Citera
SÄLJES
e30 Väghållningskit, Coilovers, DTM bakvagn (millway) SÅLT!
3316 besök totalt
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande