Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
1986 besök totalt |
BMW-motorporr!
![]() http://www.kolb-motorsport.de/index.html Kanske ska gå och köpa sig en E30 igen kanske... Och en ny motor... Fanns en begagnad till mig. Undra om SBP märker nåt? 3,2l M20-Rennmotor (ohne Aggregate) EUR 4900.- ![]() ![]() _________________ Wer später bremst, fährt länger schnell... |
||||||||
BMW-motorporr!
Det där...är vad jag alltid har drömt om,en m20 med separata spjäll och gärna byggd för riktigt höga varv! ![]() ![]() _________________ Petri Sanaksenaho Mercedes C36 AMG 1995 |
||||||||
öppna trattar är coolt..
är det där ett sånt där sprut som jag man bara läst om? mekanisk högtryckpump, kygelficher eller vafan det hette?? fan vilekn konsturktion med gasreglage och stag till pumpen edit: klickade på länken.. Och fan vad jag trode.
enspritzpumpe faller sig ganska naturligt men flachschieberanlange??? _________________ // Ludde R Ludde Rosten. Hellre Nürburgring än vigselring |
||||||||
|
||||||||
Va!? Går det att få dem så stora?
Såg och framförallt hörde Patrik Fredrikssons rally compakt med 2,5 liters m20 på 295hk med slidmatning för några år sedan vilket jäkla ljud att vara underbart! Ligger i topp på vackra motorljud på min top tio lista iaf... ![]() _________________ Jonas Edling |
||||||||
Hade dom gjort det hade vi ju inte haft nåt att bygga om. ![]() M3E30 med S54 och SMGII ![]() Jag håller ju precis på med att stroka en M20 till 2.7liter. Och redan där tycker jag det verkar maxat. Max borrning borde va 86mm och då behöver öka slaglängden på veven från 76mm till 92mm, låter inte rimligt ju ![]() |
||||||||
Jo det är ju iofs sant, synd bara att BMW vägrar skriva ut de intyg som gör att man kan reg bes bilarna ![]() ![]() ![]() ![]() _________________ /Mvh M|cke F@.gner |
||||||||
m30 3,2 var 86X89 så någonstanns där borde den här oxå landa. Tidigare fanns där tom 24v toppar att få tag i till m20 snurrorna...hmm en m20 3,2l 24v. Vad ska man med en e36 m3 till ? Iaf en sådan maskin borde väga mindre än en s50 gör. Ang kul bmw maskiner, är här någon som har sett schintzer 24 ventils toppar till m30, man ser då och då m10 16v topparna till salu men aldrig en m30 24v topp? _________________ Pelle Persson |
||||||||
Du kan regga som ombyggt fordon med en 328-motor (M52) i din E30. 15kW/100 kilo och om bilen väger 1000 kilo så passar 328-motorn (142 kw). Om du byter hjulupphängning, drivlina och bromsar så går det säkerligen igenom (enligt hjälp här på forumet (tack!)). Det positiva är ju att M52 har alublock och därmed handlar det om +/- ett par kilo från M42:an. ![]() Utifrån 328-motorn går det ju att få ut lite effekt om man så skulle vilja och ljudet är ju inte helt kasst det heller. Många saker från 318is passar bolt-on och det är samma procedur som att sätta i en M50-motor i E30 -> alltså det har gjorts många gånger innan. Undra varför jag vet detta... ![]() ![]() _________________ Claes Haglund Högspänning till vardags och högoktanigt till helgen |
||||||||
Desto fler cylindrar desto mindre ***** ![]() |
||||||||
Jo den tanken har slagit mig ett par gånger, men är det inte så att BMW vägrar skriva ut intyg på vilken motor det är? Man måste väl ha nån sorts intyg på att det är just den motorn som man säger att det är ![]() ![]() _________________ /Mvh M|cke F@.gner |
||||||||
Har fått för mig att det ska funka som Claes säger...men är inte helt 100 då man snurrar ihop allt hela tiden iaf.
![]() Har testat Jannes Z3 2,8 med 235hk... Kan säga att det är "helt perfekt" med effekt och vrid för att ha kul å busa med. ![]() För visst, en M42 med lite pulver blir ju inte trist om man har tur, men en lätt sexa med VOLYM och respons vore inte sämre... ![]() |
||||||||
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
1986 besök totalt |