| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
Skruva banåkabil
Olika flänsar avgas/grenrör..
|
2511 besök totalt |
|
Hej, fick ner nya motorn i bilen för ett tag sen och skulle montera ihop avgassystemet med grenröret igår....Ridå! Det var inte samma fläns på nya grenröret.... Det sitter en fläns med två bultar på avgaset och fläns med tre bultar på grenröret. Hur kan man lösa det utan att behöva såga och svetsa, då jag inte äger nån svets...
Nån som vet? Är hyffsat sugen på att få igång bilen snart...! Mvh Micke |
||||
|
Re: olika flänsar avgas/grenrör..
Ja då är det väl bara borra kvar Eller gör/beställ en adapterplatta med pinnbultar i. Har du lite mer info om hur flänsarna ser ut, vad det är för bil och så
_________________ Peter Strandberg Alfa Kombi |
||||
|
om rören har samma storlek och flänsarna ligger plant mot varandra borde du kunna göra en fläns liknande denna (nr 98009):
http://www.biltema.se/sv/Bil---MC/Motor/Avgassystem/Flans-till-avgassystem/ Lägg den bakom den två-bultade flänsen, borra/fila frigång för skruvarna om nödvändigt och dra ihop flänsarna. Guson _________________ Tomas Gunnarsson |
||||
|
Re: olika flänsar avgas/grenrör..
Hej, bilen är en BMW 2002 och rören är 2" på båda. Flänsen på avgas ser ut så här:
Flänsen på grenröret ser ut så här:
mvh Micke |
||||
|
Re:
ok, kanske skulle testa det? Den kanske rent av passar mot min trebultade fläns på grenröret, behöver jag ens sätta den tvåbultade framför då? Mvh Micke |
||||
![]() |
Skruva banåkabil
|
2511 besök totalt |