Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Våra race- och banåkarbilar
![]() |
<< 1, 2, 3 ... , 26, 27, 28 >> 5 besök senaste veckan (122954 totalt) |
Re:
Vafan! Ställ undan den ett tag ist.... (om det inte är kris..) /Modj |
||||||
Re:
Måste ha någon stans att ställa den med :/ _________________ A l e x l i n d a h l |
||||||
Re:
Kolla med någon som har vinter/sänsong plats för husvagnar/båtar om de finns möjlighet till lite förvararing. Är det billigaste jag kan komma på om du inte har någon snäll kompis med gått om plats ![]() |
||||||
|
||||||
Blir troligtvis ett bilbyte nästa vecka, till något sjukt oväntat tycker även jag, men det blir troligtvis kul, skulle jag tröttna på denna så är denna garanterat mer lättsåld alt. ta ur motorn och stoppa i något annat
![]() Detta kommer ge mig mycket mindre huvudvärk då denna bilen är startklar och går att köra, och med andra ord får jag leka av mig lite. samt att den inte tar upp billyft/ hela verkstan när jag grejar med andra bilar skulle jag bli av med verkstaden är denna mycket smidigare att ställa ner någonstans och ja, jag är ju rätt trött på Audin så att säga. Ny projekttråd kommer väl säkert nästa vecka.. Somsagt, sjukt oväntat, helan och halvan typ ![]() _________________ A l e x l i n d a h l |
||||||
Va vart det för bil. Själv har jag nyligen varit till PPF och bromsat 90 quattron
vart 744whp och 820nm så nu ska jag bara få dina gamla skärmar och huv lackade och lite hjulvinklar justerade så ska det bli lite åka av. _________________ Kent Lundgren |
||||||
Re:
& vad får dig att tro att du kan skriva ut såna siffror & inget mer, utan bestraffning..... ![]() ![]() vi vill ha mer info, en tråd om det passar sig också ![]() _________________ B "barre" Mårtensson Audi urquattro -85 Audi 80 GTE quattro -86 _______________________ SLC Kalmar, ORM AB, Astanders Eng, Kalmar Bläster & lack |
||||||
Hej Barre Blir nog ingen tråd för min del. Bilen är en 90 quattro från 91 reggad med skruvbur från PPF
Motor S2 omslipade 7A kammar cp-piston kolvar h-profil stakar stödgördel mekaniska lyftare från cp-service hårdare ventilfjädrar från cp-service super-tech ventiler från cp-service turbo sc67 från PPF insug från cp-service grenrör från cp-service 1680 spridare vipec v88 spunna slangar till soppa-systemet från DSG-butiken 3st 044 pumpar och tank i alu chassi KW steg 3 från dahlbäck racing ombyggd bak med framknutar sviktaxlar från cp-service bromsar hi-spec 6kolv fram 4-kolv bak (inte monterade än) S4 5-växlad låda stumma motor/växelådsfästen och bakdiff Toppen är mirafräst sen har jag putsat till insugskanalerna lite så gott som oportad kan man säga avgassystemet är 3.5 tum hela vägen tanken är att hinna åka lite bana. Och ev lite stripp nu på PPF- träffen i aug ska börja med min sport-quattro replica i höst det är möjligt att det blir en tråd med den i höst ![]() mvh Kent _________________ Kent Lundgren |
||||||
Re:
Finns redan. https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php Mvh Daniel _________________ Daniel Backstig Klassikern - BMW 2000 1969, retroracing månne? |
||||||
nice ![]() ![]() Syrran bor i Ludvika så därför blev det än mer intressant. Finns det några bilder att kika på nånstans ? _________________ B "barre" Mårtensson Audi urquattro -85 Audi 80 GTE quattro -86 _______________________ SLC Kalmar, ORM AB, Astanders Eng, Kalmar Bläster & lack |
||||||
kents bil är inte så mkt att se just nu, den har ett utseende som bara en mor kan älska
![]() ![]() får hoppas han behåller den energi han haft senaste tiden så han får ihop sportquattron å flyttar över den eminenta drivlinan _________________ M @ g n u s k @ l i n Golf sportscombi Vw Arteon sb RS4 4.2 raggarbil...såld |
||||||
så illa
![]() ![]() jag var själv inne på att bygga en spq eller S1-replica för ett par år sedan, fick tag i en urq-kaross som var fin i skick men sönderkapad av något tidigare miffo som fått får sig att han skulle bygga en pick up av den ![]() ![]() ![]() har sedan varit inne på samma linje igen, men valde en sedan eftersom dom är mer sällsynta än spq:s & S1:or i dagsläget ![]() ![]() ![]() jaga honom nu då så att han skickar upp en tråd, motivationen ska vi nog kunna få i honom ![]() _________________ B "barre" Mårtensson Audi urquattro -85 Audi 80 GTE quattro -86 _______________________ SLC Kalmar, ORM AB, Astanders Eng, Kalmar Bläster & lack |
||||||
![]() |
Våra race- och banåkarbilar
![]() |
<< 1, 2, 3 ... , 26, 27, 28 >> 5 besök senaste veckan (122954 totalt) |