| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
Skruva banåkabil
Sne efter riktning
|
1 besök senaste veckan (1600 totalt) |
|
Sne efter riktning
Efter en avåkning förra året så fick vi äntligen hem bilen från riktaren, det tog bara ca sex månader. När vi fått in den i garaget så tittar vi närmare på den och den ser sne ut >
Så det vara bara att mäta så gott det gick idag, jag måttade från yttre infästningen till bärarmen och bak till centrum på fälgen se bilderna. Det diffar ca 2cm på dom olika sidorna. Hur mycket är godtagbart att det kan diffa? Jag tänker mäta nogrannare med tråd och lod.
[/img] _________________ Niklas Lövgren |
||
|
1, Hur mycket kan det diffa på en osmälld?
2, Är den bara riktad utan någon plåt bytts ut? 3, Har du en likadan bild avklädd innan riktning? _________________ Björn Larsson Life's to short for shortfillers. Lotus 7S1 -59 Lotus Elite -60 BMW E30 Baur TC2 -85 Sportscar F1000 van Diemen RF75 MG Midget -61 |
||
|
Re:
Ska till en bra smäll om det inte ska gå och rikta. Efter rikt ska det inte behöva skilja nåt. Milimetrar i plåt osv är inom vad man justerar. _________________ Daniel Steiner |
||
|
Lämnar dom inget arbetsprotokoll?? där måste det ju stå vad dom gjort, eller?
Själv tycker jag att 2cm skevhet är enorma värden, när jag bygde sjuan så rekomenderade SFRo besiktningsmannen att man höll sig inom 5mm, dvs ±2,5mm. _________________ Svante Hoberg No turbos , no superchargers, just pure petrolhead heaven!!! |
||
|
Re:
Jag tycker också att 2cm är för mycke, ska kolla inom någon dag lite bättre, men det skiljer för mycket. _________________ Niklas Lövgren |
||
|
har dom haft en riktig riktbänk med rätt jiggar går det knappt att få det fel ,isåfall har inte jiggarna passat i respektive hål/infästning
http://www.celette.se/art.aspx?Lang_
_________________ Torbjörn Andersson |
||
![]() |
Skruva banåkabil
Sne efter riktning
|
1 besök senaste veckan (1600 totalt) |