Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Racetech
![]() |
1231 besök totalt |
Rattvibrationer vid för mycket caster?
Jag har vid runt 100km/h mycket vibrationer i ratten på min E30. Alla leder är helt nya, nya däck som är balanserade ( jag kan inte garantera att det är bra gjort, men jag utgår från det ) Jag har grym caster på min bil. Kan det vara den som går att det blir lite ryckigt? Total toe: +3,6mm separat toe: +1,7mm / +1,9mm camber: -01,5 / -01,4 Caster: +13,2 / +13,38 KPI: +17,45 / +17,32 kombinations vinkel: 15,55 / 15,52 Styrvinkel diff vid 20grader: -01,54 / -02,18 setback: +00,01 Där är alla värden på framvagnen. ser det helt tokigt ut? ( jag har ju byggt hela skiten själv, så det är inte exakt rakt överallt. vad är kritiskt att ändra på? ) Bilen går mycket fint på vägen i övrigt. Bara vibrationerna som stör. Jag vet ju att MC kan få knepiga fenomen vid för mycket vinkel på gaffeln... ![]() _________________ Henrik Ryberg BMW Z4 med S55B30 DCT Sponsrad av: www.motorsportshop.nu www.maxxecu.se 021 Motor @Oggeracing |
Är det "riktiga" däck på eller budgetdäck?
Vad jag sett/läst verkar det inte vara helt ovanligt med lite billigare däck att de har obalanser... kan säkert hända även med "riktiga" däck om man har lite otur. Antar att du inte har samma dimensioner fram och bak på E30n, annars är ju grundtipset att skifta fram/bak för att se om problemet försvinner/förändras. _________________ David Lundin |
Hmm... njae jag har inte riktiga däck... Nankang
![]() Ska testa med mina 048 det kanske funkar bättre. Iof samma firma som balanserat. _________________ Henrik Ryberg BMW Z4 med S55B30 DCT Sponsrad av: www.motorsportshop.nu www.maxxecu.se 021 Motor @Oggeracing |
![]() |
Racetech
![]() |
1231 besök totalt |