| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
Allmänt banåkaforum
Porsche 964 TURBO mot 996 T
|
<< 1, 2, 3, 4 >> 14861 besök totalt |
|
Klart att en 964t inte har samma potential som en 996tt med samma pengar i modifieringar.
Det är mycket en "inställning" fråga i mina ögon. Vad är ditt mål med bilen ? Vara snabbast på banmöten ? Mycket pulver ? At ha framför alt kull ? 2wd/4wd ? Köra race ? Utseende ? etc etc.... Själv skulle jag bara bytta min mot en ban prepad GT2a (993/996/997!) men det är inte samma pengar ! Eventuelt mot nya GT3RSen men jag hoppas att "vill ha känslan" kommer att minska med tiden precis som det gjorde med 996RS och 997RS MK1. _________________ Vincent Mannent Porsche 964 3,3T |
||||||
|
Re:
850hk Dyno queens.. 750hk Vid Boulevard racing.. 650HK Vid time attack.. 550HK Vid långlopp(möjligtvis).. Alla siffror skall tas med en nypa salt detta är ingen absolut veteskap.. I Usa åker folk med upp mot 900hk och oöppnad motor speciellt på 997:an. Men att göra ett litet "ryck" på highwayen är inte riktigt samma sak som banåka.. /Pete _________________ ############################### Peter "Puppan" Eriksson
|
||||||
|
Målet är att kunna ha en snabb och stark bil som gör bra ifrån sig på bana, till och från banan och på väg till nurburgring och även någon roadtrip runt i europa men även ha en modiferad bil som man inte behöver oroa sig om något kommer lägga av när som helst, visst alla bilar kan få problem men att man inte ska behöva vara orolig för man kör med 550hk+ i maskinen och kunna ligga längre sträckor på motorvägen i 300km/h
_________________ Robert Pentén 7:53 BTG 996 Turbo X50 997 Gt3 CS MK1 997 Gt3 CS MK2 993 C2 ombyggd för bana 993 C2 gatbil Ferrari 430 Scuderia BMW 325i E90 för VLN |
||||||
|
Re:
Låter som en väldigt bra motor. Då bör en 500-550hk för en trackday besökande bil vara ganska safe om allt är fräsht. Bra att veta då 996 turbo står högst upp på önskelistan
_________________ //StaffanEdvardsson |
||||||
|
Re:
Då är inte 964 turbo din bil.. 550hk kommer kosta det minst 300 000kr eller nått...ca 350 hk åker man sen rör man inte nått mer liksom om man inte vill lägga mycket pengar... Sen är det en gamal bil så saker kan gå sönder liskom... mycket fin och bra bil men man måste veta att man har en 93a liskom _________________ Mvh/Rickard Cornacchini Porsche 997 RSR GT2 |
||||||
|
Re:
Ungefär så lite mer säger jag, men man måste titta över saker till ex har inte 996 turbo nån olje kyl på lådan _________________ Mvh/Rickard Cornacchini Porsche 997 RSR GT2 |
||||||
|
Re:
Jo det lutar lite åt det hållet , kände på mig det innan men ville verkligen vara säker på att 996T får bli den bil jag ska söka efter. hade man haft pengar hade man gjort en 964T med 550-600hk och extremväghållning bara för att den karossen är bland de finaste och definerar porsche tack för alla tipsen jag fått i tråden, tror jag rett ut vad det får bli till år 2011 _________________ Robert Pentén 7:53 BTG 996 Turbo X50 997 Gt3 CS MK1 997 Gt3 CS MK2 993 C2 ombyggd för bana 993 C2 gatbil Ferrari 430 Scuderia BMW 325i E90 för VLN |
||||||
|
Men vad väger en 964:a kontra en 996:a?
Det jag tänker på är att 400hk i en 964 nog inte är samma sak som 400hk i en 996. _________________ Peter Sundström Nissan Skyline KGC10, Datsun 280Z, MGB GTS V8, Giulia QV 313 varv på Nordschleife |
||||||
|
Re:
964: 1470 - http://sv.wikipedia.org/wiki/Porsche 996: 1540 - http://sv.wikipedia.org/wiki/Porsche _________________ Andreas Östrin Sportbilslös men inte rådlös |
||||||
|
Re:
Det är inte bara vikten, det är känslan. original 320 HK känns redan mer än 400 i 996an. _________________ Vincent Mannent Porsche 964 3,3T |
||||||
|
Re:
Eftersom du kommer at hamna på en modifierad bil tror jag at bland dinna krav den enda en modifierad 964t inte klarar är 550 HK... (visst klarar dem det men som sagt dyrt och förmodligen bara strul) 996TTn med mods passar best ($$) men du kanske kan hitta en 997TT eller en trimmad 993TT för utseendet ? Annars bara som alternativ en RUF BTR "oroa sig om något kommer lägga av när som helst" - Den inställning hade jag med min 1sta "performance" bil och det var den strulade mest trots att den var ny och att jag körde inte så våldsamt... Sen dess har jag bestämt mig för at sluta oroa mig, funkar mycket bättre och rekomenderas varmt ! _________________ Vincent Mannent Porsche 964 3,3T |
||||||
|
annat alternativ: köpa en 996T och en 964 carrera.. köra 996t på banan o låta 964 carrera stå still i garaget. visst är det dyrt
964 e ju mycket snygg, kanske göra bara plåt på utsidan, göra likadan bil som i filmen http://www.youtube.com/watch?v=GaQB_
_________________ Tomas M |
||||||
|
Vincent, att sluta oroa sig gör nog mycket för livskvalitén, absolut!
997T är för mycket $ för mig och som sagt blir dyrt i längden med en 964T (fast jag vet att 996t kommer även den att kosta när man väl börjar haha) Trevlig sensommar på er _________________ Robert Pentén 7:53 BTG 996 Turbo X50 997 Gt3 CS MK1 997 Gt3 CS MK2 993 C2 ombyggd för bana 993 C2 gatbil Ferrari 430 Scuderia BMW 325i E90 för VLN |
||||||
|
911 (996) Porsche TURBO LHD
Den här verkar alldeles för billig. Någon som ser en fara i att köpa? Lurendrejeri? http://www.pistonheads.com/sales/176 _________________ Fredrik Ståhlgren Alfa Romeo 75 TS Challenge, CRT #36 Fiat Coupé 20V Turbo Plus https://www.instagram.com/fred_fiat/ |
||||||
|
http://www.carreracars.co.uk/
De sysslar bland annat med "tunning"
Nyhetsdelen av sidan ser bra ut också: http://www.carreracars.co.uk/full_ne _________________ David Lundin |
||||||
|
Som SMR skrev tidigare så är 996T dyra bilar, bör nog dra öronen åt sig när det är för "billigt för att vara sant" =)
_________________ Robert Pentén 7:53 BTG 996 Turbo X50 997 Gt3 CS MK1 997 Gt3 CS MK2 993 C2 ombyggd för bana 993 C2 gatbil Ferrari 430 Scuderia BMW 325i E90 för VLN |
||||||
![]() |
Allmänt banåkaforum
Porsche 964 TURBO mot 996 T
|
<< 1, 2, 3, 4 >> 14861 besök totalt |

