Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Våra race- och banåkarbilar
Mazda 6 MPS 2006 (Shoppingräsern)
<<   1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8
2 besök senaste veckan (39427 totalt)
Fnatte
Stockholm
Här sen Jun 2004

Re:

Stefan Stenbeck skrev:
Fnatte skrev:
Stefan Stenbeck skrev:
JAG SA JU ATT DET VAR KNAS PÅ STYRSERVOT!!!!
http://www.carcity.se/275/2262/Mazda-aterkallar-200-000-bilar.html

Nu gäller det bara att få tag på Mazda och förklara att jag faktiskt påtalade detta problem för c:a 4 år sedan....!!!!!!!!

Men det är ju inte det vad som står i artikeln, din har väl inte rostat? För du påtalade ju ditt problem när bilen var ny, därför tycker jag inte att den kan ha rostat. Två skilda problem, men på samma produkt.

Skrev just detta i ett annat forum...att det inte var rost...men samtidigt är det nog inte fel på servot p.g.a. rost på utsidan...utan den rost som uppstår inuti.

Jag har inte påstått att min är rostig, men det är underdimensionerat på MPS original och liknande händer nu på de andra modellerna när dom fått lite rost i servot vilket då tjockar upp det hela...
Har läst mig till andra användare som fått nipplar/kanalöppningar?? uppborrade och radikalt minskat problemet.

Right, du tänker så. Jag menade förstås också att det är rost på insidan som var skurken, men att det inte borde påverka på precis samma sätt som du upplevt. Men visst är det är tänkbart att det skulle vara skit i ledningarna som skulle blockera flödet.

Mazda 6 MPS 2006 (Shoppingräsern)
<<   1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8
2 besök senaste veckan (39427 totalt)
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande