Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
SÄLJES Sportbilar, banpreppade gatbilar
![]() |
8791 besök totalt |
SÄLJES: Caterham Super Seven -91 SÅLD*
Nu är det dags att sälja min fina Caterham, pga behovet av bil med tak dykt upp. Bilen har nu gått 12260 miles eller 1973 mil sedan den rullade ut från fabriken i England 1991. En tidigare ägare i England och jag är andra ägaren i Sverige. Bilen är uppgraderad 2007 med bl.a nybyggd Ford X-flow motor som är borrad till 1700cc med steg 3 Vulcantopp och extraktorgrenrör. Wide-track framvagn, quick-rack styrning, ställbara Coilovers runt om, ny longfront och huvudströmbrytare på utsidan. Inredningen fick sig också ett lyft med instrumentbräda, växelspak, trösklar och stänkskydd i kolfiber samt också en original Caterham racestol med Caterham 6-p bälte och Fia-båge (extra stag följer med). Bilen har sen dess rullat ca 200 mil. Förövrigt har bilen 5 vxl Ford typ 9 låda och DeDion bakaxel. 13'Minilight med Avon ACB10 däck. Motorn går klockrent och har ett fint register ifrån tomgång och rakt upp! Dock är effekten "strypt" med en singel Weber 45 samt en snäll Gt kam för att passa i RoadSport B. Ca 125hp. Byte till vassare kam och dubbla Weber skulle göra väldigt mycket på denna motor! Bilen väger med mig som förare samt full tank 610 kg. Torrvikt ca 500kg Regnr: TYG 805. Nybesiktigad och skattad. Men för tillfället avställd. Mycket dokumentation samt verifierad historia finns! ( kvitton på närmare 100 000kr ) Pris: bud, ev byte. Bilen finns i Mjölby, ca 3 mil väster om Linköping. Mail: erik.bohman@live.se Tel: 0142-17802 begin_of_the_skype_highlighting 0142-17802 end_of_the_skype_highlighting begin_of_the_skype_highlighting 0142-17802 end_of_the_skype_highlighting Mob: 0733 944 454 ![]() ![]() ![]() _________________ Erik Bohman ÖSK # 501 Lotus Exige Cup 255 -07 |
Minst en vecka mellan uppningar! https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php
och nog är man intresserad, men det får duga med en fulseven tills vidare. |
![]() |
SÄLJES Sportbilar, banpreppade gatbilar
![]() |
8791 besök totalt |