| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
Skruva banåkabil
e30 bärarmsbussningar POWERflex spricker
|
2086 besök totalt |
|
Monterade powerflex (lila) i hela bilen, sprint dämpare och hårda fjädrar. Tänkte att de skulle hålla bra men har bara kört max 5 mil ganska hård körning och till min förvåning har 3 bärarmsbussningar bak spruckit/gått av. Nu spelar de ju ingen roll om jag får nya på garantin för så roligt att byta hela tiden är de ju inte. Vilka bussningar håller och rekomenderas? Bilen är en e30 323i med b230fk ca 280 hk om de har någon betydelse om vilka grejjer man ska ha. Mvh _________________ Gustav Öholm |
||||||
|
Det kommer alltså hålla om jag använder mig utav delrin bussningar just till bärarmarna? och resten (främre bärarms, k-hämmare, silent och diffbussningen borde väl hålla med powerflex?
För de är väl just bakre bärarmarna som folk har problem med powerflex? _________________ Gustav Öholm |
||||||
|
Byt varenda bussning till Delrin om det är en busbil
|
||||||
|
Re:
Det är inte delrinbussningarna som spricker utan karossen
_________________ Michael Bäck BMW 328is -84 BmwCup #50 |
||||||
|
Som jag skrev ovan, är det en bus/banbil så tycker jag till 100% att du ska ha delrin. Jag sitter inte på någon konkret fakta om materialet Delrin men spontant så känns det som att bussningarna lär hålla längre än bilen
|
||||||
|
Re:
Det beror på om du ska ha justering med excenter skruvar eller ej. Med skruvar hade jag kört orginal då det finns en viss rörlighet i dessa då delrin är helt stumma. _________________ Michael Bäck BMW 328is -84 BmwCup #50 |
||||||
|
Re:
Millway har ju excentriska ( eller ska man kalla det justerbara? ) delrinbussningar för bärarmarna. Dessa skall jag inhandla när resten av bilen är hel
|
||||||
|
Re:
Det var dessa jag tänkte på & då är det nog inte bra att ha helt stummma delrin bussningar. _________________ Michael Bäck BMW 328is -84 BmwCup #50 |
||||||
|
det är dom bakre bärarms bussningarna jag tänker på. Alla har spruckit ( powerflex endast 5 mil höt körna mil) Främre bärarms har jag powerflex exentriska, diff powerflex, krängishämmare powerflex, silent bussningarna powerflex och k-hämmare powerflex. Jag behöver ju knappst byta ut resterande bussningar, frågan är , håller delrin bussningarna i bakre bärarmarna då powerflex verkar vara b kvalitit. Det är väl där det tar mest stryk? I bakre bäramrna
_________________ Gustav Öholm |
||||||
|
Har man 4 såna här kan man ha alla i delrin enligt millway
http://www.millway.se/bilmodell/bmw/ TS: Vill du kunna justera vinklarna bak? |
||||||
|
Re:
Dessa var det jag tänkte på http://www.millway.se/bilmodell/bmw/ _________________ Michael Bäck BMW 328is -84 BmwCup #50 |
||||||
![]() |
Skruva banåkabil
|
2086 besök totalt |