| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
Skruva banåkabil
Kabelgenomföring soppatank?
|
1 besök senaste veckan (3904 totalt) |
|
Finns det några smidiga kontakter som tål bensin och som är smidiga och bra. Skulle vilja ha en som är av typen skottgenomgång. dvs ena kontaktdelen skruvas fast i tanken med kablarna på insidan ocj kontakten på utsidan. Shit, blev en skitdålig förklaring men ni kanske förstår?? _________________ Jonas Edling |
||
|
_________________ Opel Speedster Race -03 Diverse Hemibilar Anders Bisting |
||
|
Tack Anders.
Någon som har erfarenheter om hur bra plastkontakter tål bensin under längre tid? En annan fråga på ämnet: Finns det någon kabel som är bättre eller sämre att ha på i en bensintank? _________________ Jonas Edling |
||
|
Läs produktbladen på resp del, så står det ganska utförligt.
Den jag länkade till ska vara olje och petroleumbeständig. Skulle tro att i princip all kabel gjord för fordonsindustrin är helt ok att ha i bensin _________________ Opel Speedster Race -03 Diverse Hemibilar Anders Bisting |
||
|
Re:
Skulle tro att det går alldeles utmärkt. Men ifall du ska köra soppa, så skulle jag ta en skottgång från typ aeroquip eller likn. Finns i massa stl hos NBM. _________________ Opel Speedster Race -03 Diverse Hemibilar Anders Bisting |
||
|
Re: Kabelgenomföring soppatank?
Jag bumpar upp en gammal tråd då jag är ute efter samma sak som trådskaparen, tyvärr funkar inte länkarna längre så jag har inte en aning om vad för delar som ev finns hos Elfa. _________________ Markus Hasselgren |
||
|
_________________ David Lundin |
||
![]() |
Skruva banåkabil
|
1 besök senaste veckan (3904 totalt) |