Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Nürburgring
![]() |
1, 2 >> 4142 besök totalt |
spring runt ring 21 augusti 2010
Efter att ha kört ett par hundra varv är det på tiden att man går banan ordentligt. Har därför anmält mig till Run am Ring som går av stapeln 21 augusti. Är det någon som vill hänga på? Ju fler desto roligare. Det kommer inte släppas av en millimeter i SX kan jag lova! och frågan är hur mycket kraft som finns kvar i Mutkurve... http://run.radamring.de/registration _________________ Thomas W Mehr sein als schein |
||||||
Cykling känns ju jobbigt men att springa är ju om möjligt ännu värre, får dessvärre avstå
![]() Se till att undvika ballongspåret bara ![]() |
||||||
Re: spring runt ring 21 augusti 2010
Jag kan tänka mig att hänga på! Ska dock försöka att hålla igen lite igenom Hatzenbach så att jag undviker räcket denna gång ![]() ![]() _________________ //Alexander Modenius |
||||||
Re:
Jag kommer ta ett mycket rakt och tight spår! _________________ Thomas W Mehr sein als schein |
||||||
Re:
glöm inte ha en arm-monterad driftbox ![]() _________________ Kristian Hesselmark EVO'n S Å L D ! |
||||||
Re:
Det har jag gärna om du springer bredvid och bär batteriet ![]() _________________ Thomas W Mehr sein als schein |
||||||
Re:
Det finns bara ett sätt att ta reda på ![]() Liksom på 24h så tar man en del av GP slingan också. Sträckan är 24,4 km och det är ju rent ut sagt jävligt backigt. Tror att man kommer vara lite skönt mör när man kommer till Breitsheid efter 13-14 km och skall börja stigningen upp till Hohe Acht. Jag siktar på 2:20. Du får gärna haka på och vara draghjälp om du vill. _________________ Thomas W Mehr sein als schein |
||||||
Gud vad jobbigt det låter. Respekt!
Efter att ha cyklat runt (ja, när vi sågs sist) så har jag fått en helt annan respekt för stigningen upp till hohe act. Det tog ju 2,5 timme (ink små pauser för att kolla på rallytävlingen) att cykla runt. (Fast ett team är som bekant aldrig snabbare än den långsammaste cyklisten och det får du själv gissa vem det var. ![]() _________________ Anna Eriksmo Porsche 911 SC -82 Mercedes Benz C180 -07 |
||||||
Re:
Nu var det gjort. Det var MYCKET jobbigare än jag trodde. Sprang i lördags morse i strålande sol och blå himmel. Först nu när man har tagit sig runt banan till fots så förstår jag till fullo hur otroligt vackert det är. I vanliga fall brukar det gå så fort så man inte hinner se efter. Det var en fantastisk upplevelse som jag varmt kan rekommendera om man tycker att det är någorlund kul med löpning. "The Nürburgring run on the Grand prix course and the Nordschleife is one of "Rad&Run am Ring's" most traditional events. In August 2010 this classic will take place for the 30th time and once again it will cover 24.4 kilometres and approximately 500 metres of altitude difference. This run is absolutely unique and it has its very own challenges and joys." _________________ Thomas W Mehr sein als schein |
||||||
Re:
[quote="LUX"]
Nu var det gjort. Det var MYCKET jobbigare än jag trodde. ![]() Coolt! Det här kvalificerar dig till att tatuera in ringenloggan på valfritt ställe på kroppen! ![]() _________________ Andreas Östrin Sportbilslös men inte rådlös |
||||||
Re:
[quote="ninja"]
Faktiskt. Grym respekt! ![]() _________________ /Mats Strandberg onemanracing.com BMW 330i -05 |
||||||
|
||||||
Ett finfint alternativ till detta är en promenad längs med banan.
Extra trevligt om det sker samtidigt som det körs på banan.. Höjdskillnaderna och backarna blir väldigt mycket tydligare till fots än när man sitter i en bil. _________________ Mvh /Pär Martinsson PCS: 1509 Drivers Club: 22 NS: 143 varv / BTG: 7,56,48 |
||||||
Nä, det handlar för min del mer om att få en uppfattning av hur fort (långsamt) det går i sådan terräng. Sträckan Breidscheid-Hohe Acht måste varit jobbig. Jag tror att snittlutningen är ca 6% på 8 km, med brantast lutning på slutet, från karusellen och upp till Hohe Acht.
_________________ Anna Eriksmo Porsche 911 SC -82 Mercedes Benz C180 -07 |
||||||
Gud vad det hetsas om tider här på rejsa, he he.
Tack för alla positiva kommentarer från Mårten, Anna mfl. Det blev 2:50:26 tror jag, har inte lyckats hitta tiden själv på hemsidan. Kan villigt tillstå att det gick mycket långsammare än vad jag tänkt mig innan. Totalt 500 höjdmeter känns. Och visst gick man bitvis... Till alla eventuella kommentarer om att det var långsamt kan jag svara i förväg. - vad sprang du själv på? Vi syns nästa år i augusti! _________________ Thomas W Mehr sein als schein |
||||||
Det var inte dåligt.
![]() Hoppas att jag kan springa den nästa år. ![]() _________________ Anna Eriksmo Porsche 911 SC -82 Mercedes Benz C180 -07 |
||||||
![]() |
Nürburgring
![]() |
1, 2 >> 4142 besök totalt |